onsdag 3 december 2008

Oorganiserat


Idag har jag försökt få lite struktur i tillvaron. Med två söner som går i musikklass och med inbokade lussetåg så gäller det att vara steget före i planeringen så att de inte står utan stryket stjärngosselinne eller tomteluva eller i värsta fall uteblir från något tåg. Eftersom åtminstone en av sönerna ärvt sambons förmåga att informera om kommande händelser så händer det allt som oftast att vi får reda på allt i sista sekunden. Ikväll har jag ägnat mig åt att läsa mejl och skickat mejl för att få förtydligat vad som är på gång. För 30 minuter sedan blev jag lovad att mer information angånde 7B:s lussetåg skall komma under kvällen. Enligt 14-åringen (som är den mest informative) skall han lussa på fredag den 5/12. Han vet inte var, inte när och inte för vem. Han vet åtminstone att det endast är han och en kille till i klassen som lovat att ställa upp. Enligt deras schema finns inget lussande inbokat. Jag hoppas jag får klarhet i detta innan fredag eftermiddag... Jag har framfört till mina söner att sambon och jag önskar oss att klasserna får varsin hemsida i julklapp. Vi inbillar oss att det skulle underlätta informationsflödet ang. händelserna i klassen. Det blir många mejl när alla svarar alla...
13- och 14-åringen tittar på en Roald Dahl film: Matilda. Kul!!! 14-åringens läxa!!! Ikväll har jag lärt 13-åringen att svenska språket inte har något ägande-s, dvs det heter inte Elias's pappa, Jonas's mamma, Linus's kalas. Det heter Elias pappa, Jonas mamma och Linus kalas. 14-åringen visste redan detta. Många vuxna vet inte det här. Inte ens de som har söner/döttrar vars namn slutar på s -det tycker jag är dåligt.
Nattinatt

Inga kommentarer: