tisdag 21 april 2009

Varit ute och rest

Igår var 15-åringen, 8-åringen och jag i Stockholm. Vi åkte buss dit och hem. På bussen hamnade jag brevid en dam som pratade mycket. Hon var trevlig. Vi pratade om allt möjligt men mest om henne. Hon gillade också Ellen Keys strand. Vi var på Skansen. Där såg vi björnen här ovan bl.a. Vädret var perfekt att vara ute och promenera i, varken för varmt eller för kallt. Det var inte alls många besökare på Skansen. Det känns lyxigt att slippa trängas för att se djuren och att slippa stå i kö. Vi åkte Djurgårdsfärjan till Slussen och åt lunch i Gamla stan. 15-åringen ville besöka sciencefiktionaffären på Västralånggatan. Han köpte två böcker av Tolkien på originalspråk och 8-åringen köpte World of Warcraft-kort. Sedan gick vi till BR i Gallerian där 8-åringen köpte spelkulor. Vi vandrade Drottninggatan upp och ner och 15-åringen köpte en tröja. 8-åringen klippte sig för 160 :-!!! Vi hade verkligen ett väldigt lyckad dag. Härligt!
Ikväll har jag tränat igen och det känns bra. Jag skulle vilja träna magen mera. Det är magen som jag absolut skulle vilja platta till för den ser ut som en muffins. Nu är jag trött.

Inga kommentarer: