tisdag 14 juni 2011

Jag har ringt 112

Idag har jag ringt 112. Jag var sist kvar vid mitt jobb när jag slutade arbeta. (De finns andra som arbetar i samma byggnad men de är inte mina arbetskamrater och har inte samma arbetsgivare som jag har). Jag stod vid min cykel och skrev ett brev till Minsta när jag hörde ett "poff". Jag tittade mig omkring och såg att det bolmade ut massor av vit tjock rök ur en container som stod en bit bort. Då sprang jag in på jobbet och ringde 112. När jag kom ut igen mötte jag några kvinnor som arbetar i samma byggnad som jag. En av dem hade larmat från sin mobil. Brandbilarna kom nästan genast. Containern stod precis intill en vägg/byggnad.

Nu är jag väldigt trött. Jag cyklade direkt från jobbet och branden för att träffa mina gamla arbetskamrater vid en restaurang här i stan. De bjöd mig på mat. Jag åt fisksoppa. Till det drack jag ett glas vitt vin.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Det händer alltid väldigt mycket i ditt liv. Det tycker jag är coolt. Hoppas att vi ses snart! Kram

Gafflan sa...

Tur att du ringde. Läskigt med brand.

Renée sa...

Man blir alltid lite upptrissad av sådana situationer. Innan bodde det en massa med invandrare här i migrationsverketa lägenheter som alltid ställde till bråk. En dag började alla slåss ute på en parkering. Jag ringde 112 och jäklar vad allt blev uppskruvat. Tack och lov flyttade de på dessa människor (tror faktiskt att några sitter i fängelse nu) så nu bor det bara trevliga invandrare här. Synd att vissa ska förstöra för alla andra... Ha en bra dag!

Lysande ögonblick! sa...

Men oj så läskigt. Tur ni var där och kunde larma.

En stor kram till dig. Även om jag är högst frånvarande för tillfället, så kommer jag in och läser titt som tätt. Bara så du vet. :)

Mika sa...

Det är läskigt att ringa 112... mitt hjärta pumpar alltid och jag skakar av adrenalin varje gång.
Låter som jag ringer två gånger i veckan... nej. Jag har ringt 3 gånger. Men dom tre gångerna har etsat sig fast i mitt minne för alltid.

Kram
Mika

Shamrock sa...

Hoppas att du fick en trevlig middag trots den dramatiska upptakten