tisdag 13 december 2011

Karlssons klister?

Nu har jag bakat alla pepparkakshusdelarna. Nu kommer det svåra. Att foga ihop dem. Madlar tipsade om limpistol men tyvärr äger jag ingen sådan. Känner inte att jag orkar åka buss och handla en sådan nu. Har ni något annat bra tips på hur man får huset att hålla ihop utan att bränna fingrarna av sig på smält socker?
Minsta och jag måste gå till Ica och handla godis till dekoration. Jag kom inte iväg dit tidigare idag för det tog mycket längre tid än jag hade trott att göra alla pepparkakshusdelarna. Degen räckte nästan precis. Det var köpedeg. Det enda degen inte räckte till var en bottenplatta men jag tror att med ett bra lim så kan huset stå utan botten. Men gud vad ni antecknar och tycker att det här är intressant va? Läste igenom det jag just hade skrivit och det bara skrek tråk om den här texten.

Grävmaskinisten har grävt hela dagen. Nu har vi ett stort brett dike här utanför. Diket börjar vid vår tomt och fortsätter bort mot lekplatsen som ligger 200 meter bort.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr, det enda jag tycker funkar är smält socker.
Var försiktig så går det nog bra.

Mallan sa...

Jösses, vad ska diket vara till för? Beundrar dig som bakat alla delar till pepparkakshuset - hur gick det att sätta ihop det?

Shamrock sa...

Jag har bara använt bränt socker - men du kanske kan häfta med häftpistol...

Fru Venus sa...

Smält choklad funkar också och du har aldrig skrivit en tråktext :-)

h sa...

Silvertejp!

Ting sa...

Det var väl inte tråkigt?

Singelmamman sa...

Ha, då vet du inte vad tråkigt är! Och ert hus är jättefint och musikvideon också. Jag håller tummarna för att ni vinner!

Mika sa...

Dom kanske bygger en låååååång rutschkana som räcker hela vägen bort till lekplatsen... så att om ni skulle bli sugna kan swooscha bort dit och gunga lite.

Bara en tanke...