söndag 17 februari 2013

Inte riktigt van med mig själv

Har tillbringat nästa hela dagen med mig själv idag. Sambon, Största och Minsta har inte varit hemma och de är inte hemma nu heller. Mellan har varit och är hemma men föredrar sitt rum (sängen) framför att umgås med sin rara mamma. Jag har ändå varit upp till honom då och då och beklagat min ensamhet men han kommenterade den inte ens. Han har inte ens behagat komma ner för att beställa lunch/middag. Han lider ännu värre av "göra absolut ingenting"-sjukan än vad jag gör tydligen. Jag har i alla fall varit ute och gått nästan 4 km med min promenad-Sus. Idag gick vi mitt på dagen medan det var ljust ute. Sus och jag planerade för en heldag tillsammans snart. Då ska vi gå i begagnadeaffärer och äta lunch tillsammans bl.a. Bra att jag fick något mer att se fram emot för jag håller på att gå sönder av tristess denna februarimånad. Tror att det kommer att bli mycket bättre i mars.

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Tonåringar har ett särskilt dövöra när det kommer till att lyssna in sin ömma moders behov. De snorungarna!