torsdag 9 maj 2013

Bara lite nervös inför morgondagen

Hur är det nu igen, är det när taxiskylten är släckt eller när den är tänd som taxin är ledig? Jag ska åka droska med min morbror Lennart i Stockholm imorgon och vill helst verka vara lite världsvan. Det var några år sedan jag åkte taxi senast. Kanske 15 år sedan.
I min ungdom åkte jag taxi väldigt ofta. Min bästis taxi-Lenas föräldrar hade taxifirma och Lena lånade alltid en av firmabilarna när vi skulle någonstans.

Makarna till de svarta skorna har jag inte hittat men min Gång-Sus (Martha-Mildred blogg) har samma storlek som jag har på mina fötter.  Vi ska träffas idag så skoproblemet kanske löser sig. Hon löser även svarta byx- och jackproblemet åt mig. Hon är en väldigt lösningsinriktad kvinna!

Jag tar med mig en handbukett till begravningen. Det får räcka så. Hoppas blommorna inte hinner vissna allt för mycket om jag köper dem idag. Kanske bättre att köpa dem på Centralen imorgon?

Morbror Lennart har nyligen fyllt 87 år. När jag var barn fick han alltid en gris av mig i födelsedagspresent och i julklapp. Jag samlade på grisar åt honom. Han hade fullt utav grisar på tv:n. Jag har inte varit hem till honom sedan mitten av 80-talet så jag vet inte om grisarna står kvar där. Han bor i alla fall kvar i samma lägenhet. Min bror tror att han fortfarande har svartvit tv. Det tror inte jag.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag älskar dina inlägg! Är skylten tänd är taxin ledig.

Shamrock sa...

tänk att ha en egen taxi som din kompis hade...

Knasterfaster sa...

Singel: det gick ganska bra att åka taxi. Han hade lite svårt att hitta till Nacka kapell bara.
Shamrock: tänk att ha en egen taxichaufför som jag hade!