torsdag 16 januari 2014

Här är jag!

Ligger i min säng med kaffekoppen. Slutade jobba kl. 12 idag. Sambon är sjukskriven på halvtid så vi åt lunch tillsammas när jag kom hem. Under lunchen hade vi ett märkligt samtal med Mellan (som har sitt rum innanför köket nu). Varken jag eller Sambon blev klokare av de svar vi fick från Mellan gällande lektionstider och annat skolrelaterat. Jag fick nästan ett hysteriskt skrattanfall men lyckades hejda mig. Sambon och jag enades om att släppa ämnet tills vidare.

Sambon har sagt förlåt till mig väldigt många gånger (gamla synder - ni vet). Nu har jag sagt ok om jag får en  fågelmatare som ser ut som ett äpple (för att få honom att sluta tjata om det). Det har fina sådana på Blomsterlandet. Jag ska hänga äpplet i trädet utanför    sovrumsfönstret så att jag kan ligga i sängen och titta på fåglarna när de äter. Sambon har       varit till Ica och köpt morotskaka till mig och sig och då köpte han även talgbollar till fåglarna. Tyvärr kan jag inte länka eller visa bild på det där äpplet som jag vill ha men googla Blomsterlandet äpple så ser ni vad jag menar. Det är även med i senaste numret av Hus&Hem. Åh så glad jag är över den tidningsprenumerationen som jag fick av min arbetsgivare i julklapp!

Sambon ligger här i sängen bredvid mig. Han ville göra något annat? Nu har han somnat. Jag ska väcka honom nu för vi ska på yogan. Tyvärr hade jag missat att anmäla oss till tisdagsgruppen och den hade hunnit bli full. Nu får vi prova på mjukyoga istället.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Bra att du drillar karlsloken din.
Låter fint att kunna se fåglar från sitt fönster.

nillas liv på pinnen sa...

Mjukyoga eller hårdyoga, det går nog på ett ut!

Tina sa...

Det gick inte att hitta "äpplet".. Fick bara upp en massa äppelträd. Dom hade noll fågelmatare...

Är du säker på att den är från blomsterlandet...? ;o))

Knasterfaster sa...

Krakel: det hoppas jag att det blir.
Nilla: nej, det var stor skillnad men vi fortsätter i torsdagsgruppen tills det är några som slutar i tisdagsgruppen.
Tina: äpplet går inte att hitta på deras hemsida. Du måste googla Blomsterlandet äpple. Sambon köpte ett till mig idag. Ett grönt.