fredag 24 oktober 2014

En sak jag undrar över en lönedag som denna

Just nu, eller ett tag nu har våra mobiltelefonräkningar från Telenor fuckat upp. Det har gått troll i att de blivit obetalda. Ska inte skylla på annat än slarv från vår sida men det är lite meckigt att de ska betalas mitt i månaden och inte i slutet. De beter sig helt enkelt inte som normala fakturor och blir behandlade därefter. Nu har jag fått nog! Eller jag fick nog när ärendet hade skickats vidare till Kronofogden(!) så nu bokstavligen kastar jag mig över dessa fakturor och lägger in betalning på dem 14 dagar i förväg. Vi har fyra mobilabbonemang och trots upprepade försök att få en faktura för alla fyra mobilerna så får vi två fakturor. Mellans får vi separat. Jag har t.o.m skrivit ned på en lapp exakt hur vi vill ha det och lämnat på företagets butik och de har nickat och bockat och gjort fel i alla fall. Vi betalar drygt 2000:-/mån  Är det rimligt? Ingen av oss ringer eller smsar särskilt mycket. Vi gör av med knappt 6 Gb i mobil surfande. Till bredband och fast telefoni har vi en annan leverantör.

2 kommentarer:

Aurora sa...

Det låter mycket. Kan du inte ha samma leverantör? Då skulle ni kunna använda bredbandet till mobilsurfandet när ni är hemma.

Knasterfaster sa...

Aurora: så gör vi redan. Mobilerna kopplar upp sig mot bredbandet när vi är hemma.