fredag 14 augusti 2009

Fredag igen!

Den här veckan har gått snabbt! Det har verkligen varit roligt att sitta på en ny plats och göra nya arbetsuppgift. Jag har även träffat många "nya" arbetskamrater. Jag har nog bestämt mig för att flytta upp. Jag pratade med en av mina nuvarande arb.kamrater om ev. flytt idag och han tyckte att jag gör helt rätt i att flytta. Han tror inte heller att det någonsin kommer att bli någon teamkänsla eller någon förändring till det bättre där vi är nu. Känns skönt att han tyckte så för jag var lite orolig för vad bl.a. han och uskan skulle tycka. Det är ju uskan som kommer att få göra en del av det som jag gör nu om jag flyttar upp. Hon gör en del sådant som jag kanske egentligen skulle göra redan nu så jag tror inte att hon kommer säga så mycket om det ifall det inte är så att hon tycker att hon får för mycket att göra. Jag kommer behöva att vara nere på mottagningen en del ändå. Kanske det går att planera så att jag är där någon förmiddag per vecka.
Idag har 13-åringen blivit klippt utav några tjejkompisar. Han är kortsnaggad. Han hade axellångt hår innan. Han är så otroligt lik 15-åringen nu så att det är lätt att ta fel på dem vid en hastig blick. Imorgon skall 13-åringen gå på disco i parken och eventuellt kommer det ett gäng kompisar och sover över så 13-åringen och jag skall ställa ut en bäddsoffa i garagerummet om en stund. En spegel skall hängas upp också för det är tjejerna som kommer att få sova därute.
15-åringen oroar sig inför skolstarten nästa vecka. Sambon och jag har diskuterat lite nya regler ang. dataspelande och läxor inför höstterminen. Om dataspelande skall ske i garagerummet så kanske det vore en idé att där får man bara sitta mellan 18 - 22 och innan dess skall läxorna vara gjorda. Vi vill helst slippa tjata in dem efter kl. 22 också så om de inte kommer in strax efter 22 så blir är rummet låst hela nästa kväll. Vad sägs om sådana regler? Jag tror på att vara hård och ha stränga regler från början för att sedan släppa efter på dem om man märker att de sköts och fungerar.

Inga kommentarer: