lördag 29 augusti 2009

Fest igår, jobb idag, ösregn

Jag var utklädd till Michael Jackson på festen. Nästan igen kände igen mig men jag tror att nästan ingen hade känt igen mig även om jag inte varit utklädd... Jag har jobbat på samma klinik i 7 år men jag känner nog bara igen 1/5 av alla. Jag tror att jag känner igen de flesta läkarna. Det var inte alls många läkare på festen. Klinikchefen var där. Maten var jättegod! Det var grekisk buffé. Vi hade lite otur och hamnade vid ett långbord där vi bara satt 4 personer (varav en gick hem kl. 21) men jag vet inte om det hade varit så mycket trevligare att sitta någon annanstans när det inte är så många man känner. Sammanfattning klinikfest: Sådär.

Idag har jag arbetat på Färg och Form och packat ljuslampetter designade av Ernst. Kommer ut i butik om 14 dagar! Har aldrig jobbat på det sättet förut. Vi fick vika kartonger, montera en kloss och förpacka. Det var 13-åringens klass som fått det här uppdraget för att dra in pengar till klassresan i 9:an. Jag var med kl. 09 - 12. 13-åringen var kvar till kl. 15. De hade hunnit göra klart 700 kartonger tror jag han sa. Vi var indelade i grupper om 4 - 5 elever och en vuxen i varje grupp. Varje grupp packade olika saker. Vår grupp fick den svåraste uppgiften. Det var information och stränga order innan vi satte igång med arbetet. Mobiltelefonerna skulle vara avstängda och 5 minuters rast per timma, koncentration och inget onödigt snack. Bra att ungdomarna fick känna på hur det är att arbeta på det sättet. En kille från en annan grupp kom och ställde sig och pratade med "mina" ungdomar. Jag sa till honom "är du här för att hjälpa oss?". Han verkade ta åt sig väldigt mycket och sa "förlåt förlåt så hemskt mycket ". Då kände jag mig elak.

Inga kommentarer: