måndag 31 januari 2011

Tack för alla hållna tummar...

men Minsta kom inte in på musikskolan. Jag skrev ju om inträdesprovet han gjorde i torsdags i förra veckan. Idag hade vi fått ett brev med meddelande om att han inte var antagen. Minsta har inte regerat så mycket på det ännu. Jag och Sambon är ledsna och besvikna men det döljer vi förstås för Minsta. Vi vet vad han går miste om eftersom Största och Mellan har gått där. Omedvetet hade vi nog räknat med att fortsätta vara föräldrar till en elev på den skolan i ytterligare sex år. Nu när Mellan går ut 9:an i vår så är det definitivt slut för vår del.

Hur ofta åker ni taxi? Det var mer än 10 år sedan jag åkte taxi senast. Då åkte Sambon och jag fram och tillbaka till en personalfest. Har inte haft behov av att åka taxi sedan dess. Taxi finns inte i mitt medvetande. Jag går, cyklar eller åker bil eller buss. Det här med taxiåkande kom jag och tänkte på idag när jag stod utanför mitt jobb och väntade på Sambon. Då såg jag en kvinna som steg in i en taxi. Jag vet  vem hon är och jag vet att hon har 1,2 kilometer hem. Hon åker ofta taxi fram och tillbaka till jobbet.

16 kommentarer:

Gafflan sa...

Vad synd att han inte kom in! Finns det reservplatser? Hoppas i så fall att han ligger bra till där :D
Taxi har jag inte åkt sedan en näradödenupplevelse med en taxi på Gran Canaria 1989/90. Alltså det var inte så farligt men vägarna är ju väldigt krokiga och stup överallt så...jag bara väntade på kraschen mendans maken bara skrattade =)

Nica sa...

Nääääää... vad tråkigt. Inte ens en reservplats?
Stackarn.
Nå, hälsa att han är precis lika duktig som sina syskon, skola eller ingen skola!

Kram

Nica sa...

...och angående taxi...
Så är jag nog Taxi Stockholms bästa kund :)
(framför allt innan jag köpte bilen)

Anonym sa...

Tråkigt men hans framtid blir lysande i alla fall. Taxi åker jag i princip aldrig, det är för dyrt.

Malla sa...

Så synd att han inte kom in, håller tummarna att det kommer ngn slags reservplats!

Ang. taxi, åker det inte i "onödan", det blir om vi har ngt personalevent eller så, annars tar jag bilen själv om jag inte går/cyklar.

Malla sa...

Skulle jag ha 1,2 km till jobbet skulle jag aldrig ta bilen.

nillas liv på pinnen sa...

Näää, vad tråkigt! =(
Men det kanske finns reservplatser att hoppas på?

Taxi händer det att jag åker om jag t ex kommer sent på kvällen med tåget och R inte kan hämta och jag inte vill gå hem. Ett par gånger om år kanske.

4U2 sa...

Synd. Hoppas att han inte blir ledsen. I så fall är kärlek och kärlek viktigt att visa.

Mika sa...

Oj... hon måste har ett välbetalt arbete... eller är hon kanske gift med taxichauffören. Jag vet inte senast jag åkte taxi.... hm....*tänka*... det var nog för två år sedan när jag skulle åka till flyget och jobbet betalade. Kanske...
Vad synd att han inte blev antagen... så hade han i alla fall fått möjligheten att välja om han ville gå eller inte... hoppas att han pratar med er om det så ni vet hur han känner.

Kram
mika

Shamrock sa...

Oh vad tråkigt för minsta. Har de bara intagning till åk4? Ring och kolla om reservplatser (så fortsätter jag att hålla tummarna)

Det händer att jag åker taxi men inte speciellt ofta

Shamrock sa...

Och 1,2 km skulle jag skämmas att åka taxi för (om jag inte hade nån' form av funktionsnedsättning eller skada - då skulle det vara helt ok)

Singelmamman sa...

Nä men! Jag som var helt säker på att han skulle komma in. Reservplats? Säger jag som de andra. Tråkigt i alla fall.
Jag åkte taxi senast när jag och tonåringarna skulle flyga till Egypten, vi åkte så tidigt på morgonen att första tunnelbanetåget inte säkert skulle ha börjat gå. Vi vågade inte chansa. Det kanske blir två, tre gånger per år.

Finnpajsaren sa...

Nä vad synd. Men som de andra frågat, reservplats?

Taxi åker jag ibland i sthlm. Det kostar nämligen typ lika mycket för två personer att ta tunnelbanan som att ta taxi har jag märkt! :-/

Lysande ögonblick! sa...

Men så synd. Hoppas minsta hittar en annan bra skola som kanske passar jättebra?! :-)

jag åker taxi ibland, om jag är ute sent på natten och inte vill åka tunnelbana själv. Det kan vara lite läskigt ibland tycker jag.

Men försöker gå och åka buss så gott det går. :-)

Ulrika sa...

Herregud, det var nog min missade tumhållning som gjorde att minsta missade skolan. Förlåt.

Men det finns säkert andra skolor som minsta kan gå på? eller?

Jag åkte taxi i Stockholm när vi var där senast för flera flera år sen, kanske fyra år sen.
Här hemma. Aldrig. Har inte råd.
Ska man på fest här så fixar man skjuts, är nykter eller kör skoter/båt.

Knasterfaster sa...

TACK alla för era kommentarer. Vilket stöd! Det finns 10 reservplatser till skolan men Minsta har inte någon reservplats heller.
Vi verkar vara lite olika när det gäller taxi-åkande men jag tror ingen av oss åker taxi i 1,2 km. Hon som gör det har visserligen problem med med ryggen...