fredag 7 januari 2011

Matte är hemma nu - bloggat av Zelda

Det är ju inte klokt det här! Jag fick sitta instängd i buren i tvättstugan hela dagen idag. Men lika glad för det är jag för jag hörde några vilddjur som rörde sig här i huset. Fy så hemskt det lät! Zilla och jag låg och höll om varandra av rädsla för att de skulle lyckas komma in till oss. När Matte kom hem så försvann vilddjuren. Jag hörde hur matte pratade med dem på samma sätt som hon brukar prata med mig. Hon sa att de var gulliga och fina?! Puh, hon lät dem inte stanna kvar i alla fall. Jag hörde att Matte sa hejdå till dem och sedan kom hon och släppte ut mig. Jag var lite tveksam först. Det luktade väldigt mycket hund här ändå så jag var osäker på om de verkligen hade gått. De verkade ha varit precis överallt. Jag har nosat i husse och mattes säng och tänk att de t.o.m. hade varit där. Tur att husse hade bäddat och lagt på överkastet. I hallen luktade de så mycket hund att jag blev alldeles förskräckt. Tänk om de var kvar och gömde sig bakom mattes jacka. På övervåningen i det nya rummet som mina människor kallar för "nya tv-rummet" hade hundarna också varit. När jag kände deras lukt där också så blev jag så rädd att jag rusade in i Stora pojkens rum och gömde mig under hans säng en stund. Då kom matte och ropade på mig och då vågade jag komma fram igen. Nu har jag gått tillbaka till tvättstugan för jag blev alldeles trött av alla de här nya dofterna. Matte säger att det kommer dröja länge tills hundarna kommer nästa gång. Skönt!




4 kommentarer:

Unknown sa...

Åh vilka fina boxrar!! Min favoritras!

Singelmamman sa...

Vilken tur att du höll dig undan de där vilddjuren!

Renée sa...

Boxer är ju underbara hundar!

Fru Venus sa...

Jag håller med dig Zelda, vad gjorde odjuren där när dom har dig!? Kram på dig sötnos :-)