söndag 16 januari 2011

Jaha nehej

Det ser ut som om jag ska gå ut och skotta snö. Sedan. Det är sådan där tung blötsnö.

Sambon har huvudvärksdag. Han sover i Minstas nya säng. Den är riktigt skön den sängen.

När Sambon har huvudvärkat färdig så kanske vi tar oss en rejäl nypa friskluft. Jag känner för det. Undrar om Granngården har söndagsöppet. Vi skulle kunna gå dit. Zelda behöver hö.

Igår var Minsta och jag ute med Zelda i snön. Hon ser ut att älska det. Vi har henne i koppel. Hon äter på det som syns av våra ölandstokar, galenspringer och då och då gräver hon en liten grop i snön. Igår hörde hon både en katt som jamade och en hund som skällde. Det var 20 sekunder efter ljuden som hon galensprang. Hon verkar reagera långsamt ibland.

Vinsten i julgranstävlingen har jag inte handlat ännu. Jag ville veta vem som vann först. Nu vet jag vem som vunnit och nu vet jag vad jag ska köpa till Mika. Jag älskar att köpa presenter. Jag hinner inte till den affären förrän tidigast på onsdag. Tröstgrisen kan jag skicka imorgon om Livet innan Liten hör av sig och lämnar sin adress. Sambon ville att jag skulle köpa julgransvinsten igår när vi var på det stora köpcentrumet. Han verkar tro att jag inte vet vad jag talar om när jag säger att vet vad Mika ska få som vinst. Han är mån om att det ska vara något fint.

5 kommentarer:

Monica sa...

Han verkar ha god smak din sambo :)
Ha en skön söndag, Knasterfaster!
Kram

Mina dagar sa...

Tur att jag jobbar idag för då är det någon annan som får skotta bort den där TUNGA TUNGA snön;)
Känner mig lite låg för att jag varken kom först eller sist i tävlingen men livet verkar ju gå vidare ändå;););)
Ödmjuk som jag är så vill jag önska Mika och "Livet innan liten" ett stort GRATTIS!!!
Vad blir det för tävling nu då???
Ha en mysig söndag! Hoppas det onda går över för sambon så ni kommer ut!!
Kram Eva

Fru Venus sa...

Vad roligt att ni tar ut Zelda att hon får springa och gräva lite i snön :-) Jag älskar också att köpa presenter, man borde ha en extra inkomst när man vill glädja andra. Ha en bra dag, kram!

Shamrock sa...

Jag har oxå skottat blötsnö. Blä säger jag om det (och vi har bara några ynka meter att skotta, men det räcker)

Mika sa...

Jag är övertygad om att du vet bäst! Det är ju du och ingen annan som vet hur man visar upp pennan rätt ;).
Vilken dröm... jag förstår att den var jobbig. Undras vad den betyder... jag tror:
Du har stenkoll på saker och önskar att andra hade det också.
...men det är jag det...
Kram
mika