söndag 2 januari 2011

Jag är fortfarande ute och går

Jag har inte hunnit ut än. Jag har en stek på spisen och muffins i ugnen. Jag har en muffinsform som rymmer sex muffins. De blir enorma. Formen är Sambons. Han har fått den i julklapp en jul. Sambon gjorde ischoklad till jul. De blev inte goda, det har han själv sagt. Jag hävde i ischokladen i muffinsen och hoppas att det blir gott.

Till steken ska jag koka Amandine-potatis. Vi åt sådana i Skåne i somras och Minsta älskade dem. Jag ska försöka att göra en lika god gräddsås som svärmor brukar göra. Hon brukar ha något som heter Colorit i såsen men det vet jag inte om det finns att köpa i affärerna nu för tiden. Jag har i alla fall inte hittat det. Jag tror att min sås blir brun ändå.

Om ni inte vill se världens sunkigaste kvinna så ska ni inte komma hit och titta på mig. Jag vet inte hur jag lyckats se ut just så som jag ser ut just idag. Jogginbrallor med några oidentifierbara fläckar här och där. Det kan vara muffinssmet och en dassig långärmad t-shirt som jag visst spillt kaffe på(?).  Raggsockorna är det enda som jag kan tycka är snyggt på mig just nu. Kanske jag ska överraska Sambon och byta om tills han kommer hem.

Hoppsan nu höll jag på att glömma ta ut muffinsen ur ugnen. Jag hörde inte att äggklockan ringde.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vi lagade Snäckskalsdalens muffins till nyåret, choklad med chokladglasyr. Just ätit de sista *raap* Colorit ger ingen smak till såsen, bara konstgjord färg, du får samma med brun såsmaizena. Syns att vi inte träffas på torsdag :-( KRAM!

Shamrock sa...

Coloritsoja finns fortfarande. Den brukar finnas i butikshyllan vid vanliga sojor. Trodde först att du skulle skriva att maken gjorde ischoklad i muffinsplåten. Såg framför mig enorma ischoklader...

Mina dagar sa...

Amandine-potatis NU ska jag googla för det vet jag inte vad det är?!
Colorit har jag inte heller hört talas om?!
Här får man lära sig mycket:) Men nu mot google;)
Ha ha ha...guuud så skönt att det finns fler som känner sig sunkig:) Själv har nu mina sista jeans spruckit vid gylfen som dom tre andra:( så nu MÅSTE jag, är piskad att gå och köpa nya:( som jag ogillar! Men en lång tröja över så syns det ju inte:):)

Nu har vi vägt Bosse han väger 1.710kg så din Zelda är liiiite större. Men jag tyckte hon såg mycket större ut men man luras väl av bilderna!?
Just nu så håller Bosse på att bita bort all bark från några vedpinnar (bra för tänderna)
Oj, jag kanske också ska piffa till mig för sambon eller.....näääää han får ta mig som jag är ;);)
Kram

Ulrika sa...

Tror säkert att du ser alldeles förtjusande ut, fläckar till trots. Och du bakar ju och går an, då får man ha bekväma kläder på sig, man ska nog ha det när jag tänker efter.

Mika sa...

Colorit är färgmedel. Tror att det är bränt socker ungefär. Färgar såsen brun... tror inte att det ger så mycket smak.