lördag 29 januari 2011

GRATTIS MINSTA - 10 år idag!


Precis klockan 19 åkte födelsedagsgästerna hem. De har fått tårta och mat så de var mätta och nöjda. Minsta är nöjd med sin födelsedag. Det var Minstas farmor, faster och kusiner som var här och firade honom. De kom kl. 15.

Nu undrar ni kanske vad en 10-årig kille får när han fyller år? Lego, Lego och Lego, pengar, t-shirt, Newtons vagga, ritpapper och tuschpennor,  skateboard/snowboard-spel till PS3 och en träknut.

Innan gästerna kom förberedde vi, dvs. städade och handlade mat. Innan Sambon åkte och handlade maten bad han Mellan städa sitt rum. Det gjorde Mellan och han gick väldigt grundligt tillväga. Han plockade bort alla tangenter på sitt tangentbord till datorn och rengjorde dem en och en. Han satt på en stol mitt i vardagsrummet och gjorde det. Det var lite väldigt provocerande.

9 kommentarer:

Gafflan sa...

Jättegrattis till minsta! Äntligen tvåsiffrigt :DD

Shamrock sa...

Grattis till Minsta. Jag gjorde samma som Mellan sist vi flyttade på kontoret ;)

Ulrika sa...

Hälsa och Gratta!

Tio år, minns det som igår ;)
Inte. Minns knappt min barndom men jag antar jag fick tårta ;)

Pillargontanten sa...

Grattis till Minsta!
Och mellans städvanor, helt underbara, påminner starkt om ett manligt sätt att städa ;)

Fru Venus sa...

Grattis Minsta :-) Kramar från Budapest!

Malla sa...

Stort stort grattis till minsta! :D

Singelmamman sa...

Grattis minsta! Och grattis till dig som fått en sån städfantast till son!

Mika sa...

Grattis till minsta! Och grattis till mellan som har en sådan fantastisk mamma (...som inte gick i taket???!)

Lysande ögonblick! sa...

Jag födelsedagshurrar och dansar här hemma! Hälsa Minsta det! :-)