onsdag 12 januari 2011

Nu sover Minsta

Ikväll var det min tur att "natta" Minsta. Sambon och jag turas om och tar varannan kväll. Det är ganska många år som vi har turas om med nattningar nu med tanke på att Största snart fyller 17 år. Vi läser nästan alltid för Minsta när han ska sova (om inte klockan av någon anledning har blivit alldeles för mycket). Idag hade Minsta varit med klassen på biblioteket. Han hade lånat Taynikma-böcker. Jag tycker de är förskräckligt tråkiga att läsa. Jag läste två kapitel ikväll. Efter bokläsningen läste vi ett inspirationskort. Kvällens text var "När jag skrattar kommer det från hjärtat". Det är Mika som illustrerat de fina korten. Nu har Minsta redan sovit i 40 minuter men jag sitter kvar i fotändan av hans säng. "Sitt kvar och data en stund hos mig mamma" kunde jag inte motstå. Nu ska jag gå och prata med Sambon en stund och sedan ska vi gå och lägga oss. 

4 kommentarer:

Mika sa...

Vad mysigt det låter... jag har varit så slarvig med läsandet på sista tiden. Kanske för att dom alltid bråkar om vilken bok vi ska läsa eller vilken ordning dom ska läsas. Jag tar mig genast i kragen och inspireras av dig!!!
Här ska läsas!!!
Och ja! Visst är det kortet underbart!!! Det var det första vi gjorde! Barn är så fantastiska på att skratta med hjärtat... och skratta ofta!
Undrar när det ändras???

Jenny sa...

Så mys!

Tantaluran sa...

"Sitt kvar och data en stund hos mig mamma" - men så gulligt sagt!

Shamrock sa...

Låter mysigt. Skönt när de somnat