onsdag 26 januari 2011

Vabbar idag

Minsta kunde inte ha timat sin förkylning bättre än så här. Jag känner att jag behöver vara ledig idag jag också. Solen skiner och ljuset flödar in över vardagsrummet. En perfekt dag för att sy gardiner med andra ord. Idag ska  jag sy våra nya köksgardiner!
Jag har inte vabbat särskilt ofta.Minns inte när jag gjorde det senast. Oftast har killarna fått vara hemma själva och så har Sambon åkt hem på sin lunch och jag har slutat lite tidigare. Minsta har var lite orolig här för en stund sedan. Hur många semesterdagar får du kvar nu  mamma? Han trodde jag måste ta semester idag för att vara hemma med honom.
Vi har ätit långfrukost. Minsta har druckit te med massor av honung. Nu tittar vi på Draktränaren på dvd. Jag lånade cd:n "Hur du tränar din drake" på biblioteket häromdagen eftersom vi har boken "Hur du tränar din drake" här hemma. Jag och Minsta satt oss i soffan för att lyssna på cd:n och titta på orden i boken tillsammans. Då sa Minsta "Vá sjutton vad de härmar allt i Draktränaren. De till och med heter samma ju". Ha ha ha ha, det var ju samma! Det visste inte jag. När vi hade förstått att det var samma så ville Minsta hellre se filmen så då fick han göra det.
Om jag gör en lista på allt jag måste göra idag när jag vabbar så kanske jag får lite gjort:

  • Sy gardiner
  • Stryka gardiner
  • Pusta fönster 
  • Sätta upp gardiner
  • Plocka undan ren tvätt
  • Vattna blommor (!)
  • Rensa diskbänken så att det inte står en endaste liten pryl kvar. (Måste göra så för om det står något kvar så blir den snabbare full med junk igen har jag märkt). 
  • Städa marsvins-/marsvinsburar
Jag hör av mig igen på andra sidan om gardinerna! (förhoppningsvis)

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Det var en rådig lista. Duktig är du om du gör allt på den.
Själv väntar jag på middagsluren ;)

Snäckskalsdalen. sa...

Åååå, en sån gullig liten kille som trodde det rök lite av semestern.....vilka bekymmer!
Hoppas han mår bättre och att du får gjort det du har på listan.

Mika sa...

Alltså han verkar väldigt, väldigt mysig den där minsta! Draktränaren är väldigt populär här hemma också. Visste inte att det fanns en bok? Nu känns det som vi börjat i fel ände.... eller det kanske är filmen som blir dålig om man läst boken...? Så är det nog ja!

Shamrock sa...

Ibland kan det vara mysigt att vab:a

Fru Venus sa...

Minsta är så underbart bekymrad om dig och ditt jobb :-) kram

Rut-Knut-Tjut sa...

Vab:a kan vara riktigt mysigt ibland. Hur mycket gjorde du på din lista? :)

Kram

Knasterfaster sa...

Ulrika: Jag gjorde inte riktigt allt på min lista men jag känner mig nöjd ändå. :)
Snäckskalsdalen: Han är underbar! :)
Mika: Enligt mig är han den mysigaste snart 10-åringen på jorden. Nu läser vi boken efter att vi har sett filmen. Det fungerar väldigt bra!
Shamrock: Idag var en sådan dag då det var väldigt mysigt!
Fru Venus: Minsta är bra på att bekymra sig för andra. :)
Rut-Knut-Tjut: Jag gjorde gardinerna klara, vattnade blommorna och rensade halva köksbänken. :)