onsdag 5 januari 2011

Jag är hungrig och gnällig men imorgon är vi lediga!

Jag är hungrig!!!!

Gnäll:
Det är inte roligt att kl. 15.30 upptäcka att en läkare precis har avslutat två extra långa akuta diktat när jag slutar kl. 16 och inte har haft något att skriva sedan innan lunch. Det är ännu tråkigare när man sitter och sliter med formuleringar och syftningar kl. 15.55 och den som dikterat är på väg hem och passerar mitt rum och ropar ett glatt "hej då!". Morr.  Jag hade skrivit klart och kunde gå hem 16.15.

Idag är det Trettondagsafton. Är det någon som ska på trettondagsbal? Det har jag aldrig varit på. Vi firar nog inte den här dagen på något speciellt sätt. Sönerna har varit med sin farmor och ätit på Kinamuren idag så de är inte så hungriga. Minsta åt 11 friterade kycklingbitar. Det var buffé. Farmor trodde att det var igår som de skulle träffas på stan och äta lunch tillsammans så hon åkte upp på stan då också och stod och väntade. Sedan ringde hon till Största och undrade var de var. Hon börjar få lite dåligt minne. Hon är 75 år.

Nu börjar Sambon rota efter mat i köket. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska hjälpa till med maten eller inte.

12 kommentarer:

Monica sa...

Jag ska inte på bal ikväll men vi ska ha vänner på mat och dryck imorgon för vi (även vännerna)är lediga på fredag med.
Hoppas ni löser "matproblemet"...

Ha en trevlig helg du också!

Renée sa...

Nä, inte någon bal här inte...

Fru Venus sa...

Kanske ska bjuda upp mannen? Eller Torsie? Hoppas nån annan lagade maten. Kvällskram!

Fru Venus sa...

Vem fan är Torsie?

Knasterfaster sa...

Monica: Varför verkar det alltid som att alla har mycket mer ledighet än mig? Vi lagade maten tillsammans.
Renée: Vad är väl en bal på slottet...
Fru Venus: Vem ska bjuda upp mannen? Var? Vem ska laga maten? Vem är Torsie???
Fru Venus: Ingen aning. Har jag skrivit Torsie någonstans?

Singelmamman sa...

Nästa år kan du gå på bal, i mitt vardagsrum för du jobbar inte på lördagar... :-)
Här är en inbjudan!

Knasterfaster sa...

Ann: Åh, om jag hade haft en kalender så skulle jag ha skrivit upp det där redan nu! Påminn mig 1000 gånger så att jag inte glömmer bort det. Jag ska be Zelda och Marsvinen att sy en klänning av mammas gardiner.

Gafflan sa...

Vad är väl en bal på slottet? Nä, inget firande här idag.
Maken fixade käk idag!!! Fattiga riddare eller French Toast låter mycket finare men jag åt inte för jag orkade inte resa mig ur soffan.
Kram

Malla sa...

lite trött på helgerna nu, jag har målat och spelat spel med fabbe.

Knasterfaster sa...

Gafflan: Vi gjorde chiliconcarne som vi åt i tacobröd. Det var faktiskt gott. Ha ha ha, du är härlig du. Bra, att du tar igen dig. Äta kan du göra en annan dag. Kram.
Malla: Hm, jag borde kanske spela spel men jag tycker att det är så trist... Jag skulle gärna vara ledig lite mer. Det är så boooring på jobbet att jag dör lite av tristess varje dag.

Gafflan sa...

Knastirs! Ska vi bli fejjanvänner är det bara att skriva mig på gafflan@live.se
Nu är jag inte Gafflan där utan bara JAG men Gafflan lyser igenom ganska mycket men jag menar att det är inte så många som vet att Gafflan finns. :D
Kram

Knasterfaster sa...

Gafflan: Nu läste jag det här efter att jag hade mejlat dig. Jag tror jag har gjort rätt. Jag har i alla fall mejlat till rätt adress. :)
Det är inte så många som vet att jag finns heller. ;)