söndag 30 januari 2011

På gångavstånd

Blev så avundsjuk igår när jag kikade in på Snäckskalsdalens blogg. Det är så vackert där hon bor och hon är så duktig på att ta fina bilder. Jag blev inspirerad och tänkte att jag skulle göra något liknande idag fastän det inte på långa vägar finns så vackra platser här där jag bor. Idag tog jag en liten ensam promenad i det vackra solskenet och passade på att fota lite. Resultatet ser ni här nedan.
Det jag såg mest på min promenad var sådana här staket. 

Den där korgen som ligger där är så fin!

Jag undrar var det här taket har suttit. Jag skulle vilja sätta det på ett lusthus!
Ett solgult staket!
Jag såg i alla fall en båt fastän det är långt till närmsta sjö. 
Herrgården.
Älskar den här vyn där gammal arkitektur möter ny!
Jag gick förbi många containrar. 
Gick in här och handlade lite kläder till Minsta. :)
Personaluteplatsen!
Rött staket och fint litet gult hus. 
Solen kantade min väg!
Depån?
Herrgården. 
 

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Alltså, var är du ute och går? Jag känner inte igen mig.
Och vilken korg?

Shamrock sa...

Ser mysigt ut

Knasterfaster sa...

Nilla: Bakom brandstationen. Jag menar den stora flätade korgen som står lutad mot väggen bakom plogarna(?). Förstora bilden om du inte ser den.
4U2: Ja, det var trevligt.
Shamrock: Nja, inte så mysigt för jag såg mest "industrier", staket, lastbilar och containrar. Men vädret var fint!

Renée sa...

Solens strålar är ju underbara, nu behöver man verkligen all sol man kan få!

Mika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mika sa...

Härligt med en promenad! Jag gillar din skildring. Den känns verklig, som man är med!
Vi var oxå ute idag. Jag såg mest en parkering och en väg. Nästa gång ska jag ta med mig kameran så du får se!

Kram

Singelmamman sa...

Intressant när en från samma stad som du, inte känner igen sig. Fast jag känner inte heller igen mig, men jag har nog inte gått just där.

Knasterfaster sa...

Renée: Ja, nu behöver man "tanka" solsken. Det var just precis det jag gjorde igår och det var härligt!
Mika: Så trevligt att du gick med på min promenad! ;)
Singelmamman: Jag tror att det är många här där vi bor som inte vet om det där stället. Det har glömts bort. :(

Ulrika sa...

Det var en fin promenad du lät oss följa med på.
Jättefin.