tisdag 18 januari 2011

Ibland är jag ledsen

Inte heller jag kan vara glad alla dagar. Idag har jag en ledsen dag. Ni vet när man känner sig så där tom inuti och helst skulle vilja ligga under ett täcke och käka choklad. Så har jag känt mig idag. Har ingen egentlig orsak till att känna så just idag. Det bara kom över mig. Sen var det vad någon sa också. En liten människa på mindre än 10 år sa något som gjorde mig mycket ledsen faktiskt. Det var någon som jag bara känner lite ytligt. Har en arbetskamrat som säger att hon har "mensdagar" trots att hon inte har mens längre. Jag har känt mig väldigt okoncentrerad några dagar nu. Kanske jag har "mensdagar".

11 kommentarer:

Gafflan sa...

Kanske är det mensdagar fast utan mens. Det var i alla fall dumt av den lilla människan att säga saker som sårar dig, mycket dumt.
Kramar

Madlar sa...

Fast måste man alltid ha en anledning till att känna sig melankolisk? Ibland kan det vara skönt att grotta ner sig, må skit eller bara känna sig nere. Var rädd om dig, ta det lite lugnt så kommer nog glöden o orken tillbaka <3

Malla sa...

Ibland är det så och jag tycker vi ska låta det vara så också.
Stora varma kramar från mig!

Lysande ögonblick! sa...

Neeeej. En stor kram till dig. Snart är dagen över och en ny glad kan börja.

Finnpajsaren sa...

Det är dagarna som är dagarna som är dagarna.
Alla dagarna är inte roliga dagarna.
Det måste få vara så, men man ska inte behöva höra saker man blir ledsen av.
Kram.

Mika sa...

Jag har också sådana dagar. Jag väljer att skylla på hormonerna... för dom kommer med jämna intervaller. Under dom dagarna tar jag åt mig allt som jag andra dagar bara skulle skrattat åt. (Men jag är vansinnigt nyfiken på vad den lille sa!)
Ta väl hand om dig och mys ner dig. Stäng av yttervärlden, läs en bok, ät choklad... ta ett bad om du gillar det!

Kram på dig!

Renée sa...

Jag har oxå haft en period med mensdagar fast jag inte har haft mens på 10 år! Hade jag haft mens så hadfe jag varit en yxmördare...

caja sa...

Hoppas du är lite mindre ledsen idag....kram/caja

Singelmamman sa...

Det är skönt med en ledsen dag, (om man inte blir allt för bedrövad) för då känns den glada dagen extra mycket. Själv är jag så trött idag att jag känner mig lite melankolisk, fast nöjd med det.

Shamrock sa...

Ibland har man bara en sån dag och som tur är brukar de gå över. Kram

Knasterfaster sa...

Gafflan: Även små människor kan säga saker som sårar. :(
Madlar: Önskar jag kunde tillåta mig själv att grotta ned mig mera.
Malla: Tänk så skönt det skulle vara om alla kunde låta mig vara.
Alexandra: Tack för kramen. *suck* det känns inte bättre idag.
Finnpajsaren: Jag önskar att jag hade sluppit höra det jag hörde igår. Det är jobbigt att vara ledsen.
Mika: Jag skulle vilja göra allt det där du skriver. Jag har ingen choklad och inget badskum/olja/bomb så jag ska läsa en bok.
Renée: Tur du inte har mens. Jag har också slutat mensa. Förra året hade jag det en gång.
Caja: Tack!
Singelmamman: Idag är jag både ledsen,trött, hungrig, illamående och har ont i huvudet. Önskar någon tog hand om mig.
Shamrock: Jo,jag vet att det går över. Det är väldigt sällan jag är så här som tur är.