torsdag 3 februari 2011

Tick tack

De tre händelserna jag skrev om igår som har fått mitt humör att åka upp och ned som en jojo hänger inte ihop med varandra på något sätt. Inte på annat sätt än att de berör mig väldigt mycket. Tack vare ert stöd och era kommentarer så kände jag att jag hade ork att ta itu med gårdagens händelse idag. Jag ringde en person och sa min mening om saker och ting. Jag skällde inte. Jag är usel på att skälla men jag fick ändå fram precis allt det jag tyckte och tänkte. Just nu känns det ganska bra igen. Ibland önskar jag att någon bestämde åt mig vad jag ska tycka, tänka, känna och göra. "Nu förstår du Knasterfaster ska du göra så här och när du har gjort det så gör du det här och så här och när du har gjort alltsammans så är allt bra och perfekt och underbart och fantastiskt och alla är nöjda och glada". Men det skulle vara ganska trist att inte fatta sina egna beslut... men en gång om året så kunde man få "dra i toffsen" för att använda sig av en livlina.

Största fyller 17 år idag! Just nu är han och tränar men när han kommer hem ska vi äta tårta. Minsta och jag har gjort en fin tårta. Minsta har skrivit "Störstas namn" med grön kristyr över hela tårtan. Det ser ut som det står "kär" men det står det inte. Det är riktiga blåbär och riktiga geléhallon på tårtan. Nu ska jag sätta på kaffet! Välkomna hit och dela tårtan med oss ni som är i närheten!

15 kommentarer:

Gafflan sa...

Grattis på födelsedagen till äldsta och till dig som mamma :D
Kram

Renée sa...

Ser mumsigt ut!

Singelmamman sa...

Jag hade gärna kommit. Grattis till äldsta. Och visst skulle det vara skönt med en livlina ibland, men samtidigt växer vi ju lite varje gång vi utmanas. Kanske ingen tröst, men att säga sin mening är oftast bättre än att skälla. Kram och ha en trevlig kväll.
Singelmamman

Monica sa...

Grattis till äldsta!
Hade gärna kommit på en bit smarrig tårta :)

Ha en trevlig kväll!
Kram

nillas liv på pinnen sa...

Bra att du sa det du hade att säga! Det brukar kännas bättre då, tycker jag.

Hoppas tårtan är lika god som den ser ut! =)

Shamrock sa...

Vilken kalastårta. Jag hade gärna kikat in om jag inte bodde så hiskeligt långt bort (och det är ju så halt ute). Grattis till Största

Visst är det skönt när man fått ur sig det man vill ha sagt även om det känns lite motigt innan man tar sig för det

4U2 sa...

Synd jag inte bor nära!

Fru Venus sa...

Grattis äldsta :-) Och grattis raring, det är bra att säga ifrån ibland. Kvällskram!

Caja: sa...

Grattis på födelsedagen största, tårtan ser fantastiskt god ut...bor väl lite långt bort för att komma över på en fika bara sådär, synd!

Ibland är det skönt att säga ifrån...jag har också en människa (läkare)som jag ska läsa lusen av på ett lite snyggt sätt om några veckor...gruvar mig lite men nu kan jag inte hålla käften längre, han ska få veta att han lever....fast som sagt på ett trevligt 8hyfsat trevligt) sätt. Jag ska samla mod bara...

Ha en skön kväll och kalasa lite för mig med!/caja

Finnpajsaren sa...

Ser supersmarrigt ut. Men det är för sent att komma nu va..? ;-) KRAM!

Mina dagar sa...

Men nu har jag missat att läsa ditt förra inlägg ska absolut dit snart!!
Men jag förstår ju att det blev bra tillslut iaf:)

Men åh, en 17 åring så mysigt!!
Synd att man inte bara kunde titt förbi o få sig en mumsbit (för nått finns det väl kvar idag??!!)
Har för mig att du inte precie som jag gillar spontanbesök så det är ju bara bra!

HA EN RIKTIGT MYSIG FREDAG MED FAMILJEN!
Kram Eva

Lysande ögonblick! sa...

Vad bra att du sa ifrån. Ibland funkar inget annat.

Ett stort grattis till Största. HURRA HURRA HURRA!

En stor helgkram från mig!!

Knasterfaster sa...

Gafflan: Tack!
Renée: Javisst gör det!?
Singelmamman: Det är konstigt att jag inte är längre än jag är med tanke på alla gånger jag har utmanats.
Monica: Tack!
Nilla: Det kändes mycket bättre när jag hade sagt det jag ville säga.
Shamrock: Det var en god tårta. Köperulltårta med vispgrädde och garnering. TACK!!!
4U2: Nära men ändå så långt borta.
Fru Venus: Jag säger ifrån när jag tycker att det behövs. Tack!
Caja: Det finns många läkare som skulle behöva läsas lusen av. Heja, heja! Skriv till patientnämnden också.
Finnpajsaren: Nu är det för sent.
Mina dagar: Jag var så säker på att ingen av er skulle komma annars hade jag inte skrivit så där. Ha en mysig fredag du med. KRAM
Alexandra: TACK!

Madlar sa...

Blåbärs-godistårta, vad smaskigt. Det kommer säkert 17åringen att uppskatta.
Vad skönt att du kunde få ur dig en del av din frustration genom telefonsamtalet.

Knasterfaster sa...

Madlar: Tårtan var god. Det blev blåbär över och de åt jag upp och Zelda upp i morse. Ibland är man tvungen att ta tjuren vid hornet.