söndag 13 februari 2011

Jissesamalia så

hungrig jag är. Det måste vara värmeförlusten som påverkar mig på det här sättet. Jag gick omkring med termobyxor här inne förut idag. Jag tog på byxorna för att vi skulle åka och handla men då kom Sambon på att han skulle göra en pajdeg innan vi åkte. Så här gick jag med mina termobrallor fram och tillbaka och väntade på att han skulle bli klar. Det konstiga var att jag blev inte alls varm utav det utan jag fortsatte att frysa om ben och fötter. Vi  var på Intersport, Toysrus och på Willys och handlade. Inte förrän jag nästan hade handlat klart på Willys så var jag varm om benen. Jag fick handla själv på Willys för Sambon och Minsta gick till Ikea och handlade en lampa. Jag handlade bland annat Citronsyra och och Bikarbonat.

Två hursmorstips

Göra rent toalettstolen invändigt: 
Häll i en stor påse Citronsyra. 
Låt stå och verka ett par timmar. 
Kör runt med toaborsten. 
Spola
Voilà!

Rensa avlopp under badkar:
Blanda en halv kopp bikarbonat med halv kopp vinäger.
Häll blandningen i avloppet. 
Häll på hett vatten. 
Låt fräsa en stund
Voilà!

Det ska även gå att hälla cocacola i toastolen för att få den ren men det har jag inte provat. 

9 kommentarer:

Shamrock sa...

Å vad imponerad jag blir, du kan nog få jobb i programmet Rent Hus. Nu ska jag försöka komma ihåg citronsyra nästa gång jag handlar (måste testa toarengöringen)

Det där bikarbonatet....det förstör inte rören när det fräser?

Knasterfaster sa...

Shamrock: Det hoppas jag verkligen inte att det gör! Jag har inte märkt något ännu i alla fall.

Caja: sa...

Tror att jag ska testa det där med citronsyran en dag....

Tack för tipset/caja

Singelmamman sa...

Ok, jag behöver verkligen såna husmorstips, för här börjar toan bli ful, hur mycket jag än skurar den.

Knasterfaster sa...

Caja: Det var faktiskt väldigt effektivt!
Singelmamman: Om det är väldigt ingrott så kan det behövas en scotch och lite handkraft också. Lycka till!

Maj Korner sa...

Maskindiskmedel och hett vatten gör underverk i toalettstolen, annars!

Lysande ögonblick! sa...

perfekt. måste köpa bikarbonat imorgon! Tack för tipset. :-)

Knasterfaster sa...

Maj: Aha, maskindiskmedel+hett vatten. Det ska jag komma ihåg.
Alexandra: Oj,har du också stopp?!

nillas liv på pinnen sa...

Tack för tipsen! Nu blev jag sugen på att rengöra toan.