torsdag 10 februari 2011

Jag har funderat på en sak idag

På mitt nya arbete kommer jag stå i receptionen. Jag funderar på om jag ska föreslå att vi i receptionen ska ha punkfrisyrer. Jag tänker att de som kommer till vårdcentralen kommer att känna sig piggare då när de ser oss. Några kommer kanske att reta sig på våra frisyrer och tycka att det är förskräckligt och då glömmer de bort att tänka på att de är sjuka! Andra kommer att tycka att vi ser helt galna ut och skratta hela vägen in till doktorn och ett gott skratt förlänger ju  livet!
Jag pratade med min nya chef i telefon idag men tyvärr glömde jag prata med henne om mina funderingar på oss läkarsekreterare som vårdcentralens "ansikte utåt".

9 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

hihi. en strålande idé!

Singelmamman sa...

Jag skulle absolut glömma bort att jag är sjuk. Ha en trevlig oljekväll!

Malla sa...

Låter som en toppenidé :)

Caja: sa...

En absolut lysande idé, det hade blivit många leenden i alla fall!

Kram/caja

nillas liv på pinnen sa...

Givet!
En ny vårdcentral måste ju ha en ny profil! Tuppkamprofil.

Fru Venus sa...

Får jag komma på öppningen? Vill inte missa en sekund :-))) KRAM!

Gafflan sa...

Toppenidé! Klart ni ska enhetliga lite crazy frisyrer :DD
Kram

Ulrika sa...

Jag tror säkert punkfrisyrer skulle skapa lättsamhet i dom sociala interaktioner som sker där vid receptionen.

Jag skulle då bli glad över att se dig ta emot mig ;)
Kram!

Daniel sa...

Go for it!
Känner en massa punkare, de piggar sååå upp!