söndag 6 februari 2011

Apans år

Minsta har haft födelsedagskalas här idag. Jag var inte med för jag tycker inte om sådana där ställen. Minsta fick en apa där. Den gav han till mig när han kom hem. Den är fin. Liknar en som jag hade när jag var liten. Jag var liten och sjuk. Pappa undrade vad jag allra helst ville ha. Jag svarade jag att jag allra helst ville ha en apa. Jag blev hemskt besviken när jag fick den och det inte var riktig levande apa. På lekis kallades jag för gorillan. Jag är född i apans år. I år är det kaninens år. I år hoppas jag att någon vill följa med mig till Kolmården.


6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Hur var apans år då? Och när är det drakens år, vet du? Du måste ha varit söt som en liten gorillaunge i skolan, det var väl det som de menade ;-) Kram!

Gafflan sa...

...o jag är en ORM! Hata!!! Jag har ju ormfobi...sä lämpligt XD

Shamrock sa...

Du och jag Knaster - vi är födda i apans år

Lysande ögonblick! sa...

Hm. Undra vilket år jag är född i? Apans år låter fint tycker jag. Gillar apor. Och dig!

Osloskånskan sa...

Vill du ha sällskap av en råtta så drar vi!

Knasterfaster sa...

Jag googlade kinesiskt horoskop. Jag tyckte att det mesta som handlade om apans stämde på mig. Jag klättrade och klängde överallt på lekis. :)
Gafflan: Det låter komplicerat. Jag är inte rädd för ormar. Jag brukar krama ormar och jag skulle krama dig om jag träffade dig.
Shamrock: Du och jag Shamrock - det är vi det!
Alexandra: En av mina drömmar är att besöka bergsgorillorna. Jag gillar också apor - och dig!
Osloskånskan: Det vore kul!