måndag 28 februari 2011

Ibland undrar jag...

om mina arbetskamrater Maggen och Strecket läser min blogg. Jag har inte talat om för dem att jag bloggar men ibland känns det som att de vet mer än det jag har berättat. Ibland blir det lite komplicerat. Idag frågade de vem jag bodde hos i Stockholm. En vän sa jag. Det tyckte de inte räckte som svar. De vill veta hur jag kände denna vän. Det blev en liten nödlögn. Om Maggen och/eller Strecket läser här nu så vet de att jag ljög lite grann om just den saken. Jag tror förresten inte att Maggen har en aning om att jag bloggar. Skulle hon få reda på det så skulle hon göra en så stor sak av det att jag helt skulle tappa lusten för att fortsätta blogga...tror jag. Hon är en sådan som påstår att "bloggar gör MAN inte".

När jag sov över hos Singelmamman här om natten så drömde jag att vi var ett gäng bloggare som var i Thailand på semester. Singelmamman hade gått före oss andra till stranden. När vi kom dit så låg Singelmamman utsträckt i en solstol med ett stor leende på sina läppar. Det stod  tusentals tomma solstolar runt omkring henne och där fanns inte en enda annan människa. Vi frågade hur det var möjligt. Singelmamman log pillemariskt och sa "för man solar och badar inte på den här stranden". Innan jag gick och la mig så hade Singelmamman och jag pratat om att en del människor säger man när de borde säga jag.

Nu ska man laga kvällsmat.

Hej Strecket! Kul att du läser min blogg(!?!?)

10 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Hej, det här här Strecket som skriver...

Nä, skoja bara, det är lite lurigt med bloggar, det sprids bland de man vet inte borde veta...

Härlig dröm med Thailand, jag följer med!

nillas liv på pinnen sa...

Och det här är inte heller strecket dårå.

Och jag följer också med till Thailand.

Ulrika sa...

Jag är en sån som ofta säger och skriver man. Varför vet jag inte. Det är ju inget märkligt med det jag skriver egentligen.
Kanske du har svaret.

Jag vill också med till solen. Vilken dag som helst.

Shamrock sa...

Jag har nog oxå en tendens att säga man...

Osloskånskan sa...

Oh! Var jag med? Var jag med? På stranden alltså?

Malla sa...

Var jag med på stranden?
Jag drömde häromnatten att jag träffade en annan bloggare för första ggn, hon kände knappt igen mig och tyckte jag framställt mig som liiiite smalare än vad jag faktiskt var och måttade med händerna som att jag var väldigt mkt större än jag visat på bilder. Skumt.

Gafflan sa...

Inte Strecket här heller...

Oljekritan sa...

Hemska tanke tänker jag..tänk om nån jag känner läser min blogg!!...tror inte det!! Jisses vad mkt skit jag skriver...men det är otroligt kul..
Gillar din blogg....Undrar om Dina arbetskamrater verkligen läser din blogg??

Knasterfaster sa...

Rut-Knut-Tjut: Oj, vad du skräms! Så trevligt att du följer med till Thailand!
Nilla: Det är en hiskelig tur att du är du och att du inte är Strecket. Kul, då är vi fyra på stranden i Thailand. :)
Ulrika: Du kanske tycker om att hålla distans? Det gör man när man skriver man. Du är välkommen med på Thailand-resan. Med dig så är vi fem. :)
Shamrock: Jag säger också man om mig själv ibland. Vill du följa med till Thailand?
Osloskånskan: Jag är nästan helt säker på att du stod strax bakom mig till vänster när vi kom fram till stranden där Singelmamman låg. Du hade en zebradmönstrad bikini. :)
Malla: Vilken skum dröm du har haft. Du var självklart med på stranden! Du hade håret i hästsvans och såg precis lika smal ut som du är. :)
Gafflan: Jag är helt övertygad om att du inte är Strecket. :)
Oljekritan: Några som jag känner läser min blogg. Det känns inte alls hemskt. Håller med dig om att det är otroligt kul att blogga! :)

Singelmamman sa...

Men MAN kan absolut säga att det är farligt att sola på stranden för att få ha stranden för sig själv. I alla fall om man är jag. :-D