måndag 14 februari 2011

Bilbackspeglar - en lösning för Ulrika!

FRÄCK Spegel  Diameter: 17 cm

Spegeln Fräck (?) här ovanför kan du  köpa billigt på I K E A. Den har vanligt spegelglas på ena sidan och förstoringsspegelglas på den andra sidan. Montera dem där de yttre backspeglarna ska sitta. Nu har du backspeglar med många användningsområden. Naturligtvis kan du använda dem som helt vanliga backspeglar   men du kan även använda förstoringssidan då du ska backa t.ex. eller då vi vill se bakomvarande extra tydligt.  Om du kör med släp, t.ex. båtsläpet eller husvagnen så kan du använda dragspelsmekaniken och dra ut speglarna lagom mycket. Du kan förstås även använda dem som helt vanliga sminkspeglar.

Sedan var det ju det här med dina böter...
Först tänkte jag skriva att man alltid ska stå för det man gjort och betala in sina böter. (Jag har jobbat på Länsrätten). Men så googlade jag och hittade en sida men bl.a det här tipset:

* Ta bort vindrutetorkarbladen. Lapplisan är nämligen skyldig att sätta lappen under just dessa.


Fler tips på hur du slipper böter, hittar du här.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

ha ha, tack för tipsen

Ulrika sa...

Tusen tack. Det var fina tips.
Fast det där med vindrutetorkarna är ju lite för sent men jag ska ha det i åtanke till nästa gång jag ska parkera.
Nu kan jag ju försöka med att byta identitet eller något annat för att slippa just dessa böter.


(nej, vi måste stå vårt kast och betala dom däringa böterna ;))

Singelmamman sa...

Gud så bra tips! Jag känner att jag någon gång i livet kommer att få användning för alla dina tips. Fantastiskt.

Anonym sa...

Vilka bra tips. Du är inne i ett flow märker jag. Heja!
Kram // Gafflan