onsdag 2 februari 2011

Berg- och dalbana

Upp och ned, ned och upp. De senaste tre dagarna har mina känslor åkt berg- och dalbana upp och ned i raketfart. Jisses, säger jag. Kan jag få stiga av nu, tack! Först bar det av lite nedåt i måndags när Minsta inte kom in på den där skolan och sedan igår då var jag nästan högst uppe på högsta krönet (ni ska få veta anledningen snart!) och idag störtade jag ned i expressfart igen (orsaken till det får ni inte veta). Jag är helt matt nu och då ska ni veta att jag sjöng i morse då jag vaknade. 
Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen. Varför har saker och ting en förmåga att tjoffsa ihop sig. Det är som ketchup, först kommer ingenting, så kommer ingenting och så tjoff så kommer halva flaskan. Jag HATAR ketchup!!!

Imorgon fyller Största 17 år. Han ska få sång och paket imorgon bitti.  Vet inte hur vi firar honom på kvällen. Det har jag inte hunnit tänka på. 

9 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har väldigt svårt att stå ut med berg- och dalhändelser, hoppas verkligen att det som fick dig att störta idag inte gällde det som gjorde dig glad igår. KRAM!

Caja: sa...

Singelmamman har sagt det som jag vill säga så jag hakar på där!!

Kram/caja

nillas liv på pinnen sa...

Så där är mitt liv hela tiden!

Kan det vara på något annat sätt???

Mika sa...

...du glömde berätta vad det var som fick dig på topp...

Jag hoppas att det inte är för allvarligt... jag hoppas att det hela är något som du kommer glömma ganska snabbt eller att du i efterhand kommer säga:
Ja! Ja just det! Det där! Det var det som fick mitt liv till att bli så bra som det är nu!

...det är vad jag hoppas.

Renée sa...

Att man kan ha sådan bergodalbana på en enda dag är ju märkligt. Hoppas du snart blir "stabil" igen, KRAM!

Finnpajsaren sa...

Ja det är livet det. Jobbiga underbara livet.
Hoppas ni får en bra födelsedag idag!

Nica sa...

Ja, det underbara, jävliga, fantastiska, oförutsägabara livet.
Hoppas så att du får stanna någonstans halvvägs uppe åtminstone ett tag.
Det är hemskt att flänga upp och ner. Jag vet.

Kram

Anonym sa...

Alla andra har sagt alla kloka ord. Av mig får du bara en kram och "det blir bättre igen".

Madlar sa...

Nej, usch, ketchup är inte gott eller trevligt varken på tallriken eller som liknelse.