lördag 19 februari 2011

Hunk och Pingla

Har tyvärr inget att skriva om som motsvarar rubriken till det här inlägget.

Idag har jag redan haft två skrattattacker. Messade med en vän. Hon skrev och meddelade att hon inte hann träffa mig idag. På det skickade jag iväg ett "Nä". Vad ska hon tro? Kanske att jag är helt förkrossad och det enda jag lyckas åtstadkomma innan jag skickar iväg ett mess som svar är ett "Nä" eller så tror hon att jag vill vara ironisk och att jag skickar ett "Nä" fastän jag egentligen är överlycklig över att slippa fika med henne. Kanske hon bara tror att jag är väldigt sparsam på ord och att jag har bråttom och därför bara hinner skriva "Nä". Jag vet inte vad hon trodde men jag fick i alla fall en skrattattack så att jag satt frukostkaffet i halsen. Nu när jag har kollat i skickade mejl så ser jag inte ens att jag skickat något "Nä" till henne så hon fick det kanske inte ens(?). Mitt nästa mess till henne blev "Jag tyckte för fort" Det skulle ha varit "Jag tryckte för fort" förstås... Hahahahahahahah. Jag dog.

Sedan gick jag upp till Mellans rum och in i hans förråd för att ta fram en sak som jag hade förvarat där. Det blev ett himla oväsen för det ramlade ut en massa gamla leksaker på hans golv. Det stod en plåt(?!) lutad mot en garderob som skramlade förförligt när den ramlade i golvet. Mellan vaknade(!) och sa "Jag försöker sova här!!!" På vilket jag svarade "Hur sjutton kan du försöka sova i det här oväsendet?" hahahahaha. Jag är för rolig! Det tyckte inte Mellan. "Ge dig!" sa han. Jag tog min sak och gick snabbare än kvickt.

Man har inte roligare än man gör sig.

Vad tänker ni sysselsätta er med idag? Jag har massor att göra.

11 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tror att din vän tänker; oj så bra hon är på att komprimera sina meddelande. Ett enda ord, säger allt. Sen vet vännen att ni snart ses så hon är glad för det! :-)

Jag ska hjälpa en kompis med lite grejer till sitt nya företag som snart ska öppna en butik nära dig... Och så ska jag ta en promenad och åka med SJ igen.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Jag tror att jag kommer att ha behov av din väns tjänster snart. Om det är vad jag tror. Jag tror inte jag hade varit något trevligt sällskap för min vän idag för jag är på ett väldigt retligt humör. :)

Malla sa...

hahha du är rolig, jag fick också en skrattattack! :D

4U2 sa...

Förstår att du har massor attgöra vilket antagligen hela din familj också vet nu? (ler)

Osloskånskan sa...

"skramlade förfÖrligt"
Där skrattade jag en gång till! Precis vad jag behövde idag!
Kram vännen :-)

Caja: sa...

Jag som ruuusade in när jag såg rubriken.....

Men fortsatte läsa även efter de nedslående raderna om att det inte skulle innehålla varken hunkar eller pinglor...

Läser vidare och bar asitter och rågarvar....*ASG* det är väl tur att man kan få bjuda på lite fel och brister ibland..tack!/caja

nillas liv på pinnen sa...

Så där rolig är jag också med mina barn men vad får man för det? Inte den tacksamhet man förtjänar i alla fall.
Mina barn är typ livrädda att de ska få min och makens humor he he he, vilket de redan har men de lever ännu i ovisshet.

Lady Gaggig sa...

Halloj!

Är här inne och snokar runt efter Fru Venus uppmaning, men pizza är på gång in nu genom dörren...så jag kommer tebax så fort tid finnes!

Ha en fin kväll!
Jenny

Fru Venus sa...

Jag vill också vara förförligt rolig!! ;-)

Mika sa...

Hahahahaha! Oj vad jag vill bo med dig nu! Tror att vi skulle ha vansinnigt roligt ihop...

Knasterfaster sa...

Malla: Hahahaha *hick* hahahaha
4U2: Jaa. Hahaha.
Osloskånskan: FörfÖrligt - ojdå! Hahahahaha.
Caja: Det var så lite så. Det bjuder jag på. :)
Nilla: Inte ens ett tack får jag för att jag står för underhållningen här hemma.
Jenny: Hoppas pizzan smakade gott!
Venus: Du är redan förförligt roligt precis som jag!
Mika: Oj, vill du bo med mig?! Hahahahaha Ja det skulle vara vansinnigt kul! :)