onsdag 9 februari 2011

Nu vet min chef också

Det här inte min chef. 

Min chef är i Australien. Hon är långt ifrån alla naturkatastrofer. Australien är en kontinent you know. Där hon är har det varit 40 grader varmt så hon har svettats dag och natt men nu har det blivit svalare. Det är cirka 20 - 25 grader och nu fryser hon. På söndag åker hon till Queensland. Idag ringde hennes chef  (han är min chef också och under sig har han min chef - hon som är i Australien)  till henne och berättade att jag har sagt upp mig. Jag tror hon blev glad och lite ledsen. Glad för min skull och ledsen för sin egen skull. De kommer inte ha lika roligt på arbetet när jag har slutat, stackarna. Jag har livat upp stämningen. Nu är det slut med det. När min chef kommer tillbaka från Australien så arbetar vi bara två veckor tillsamman innan jag slutar. Då tänker jag vara extra rolig. Det känner jag redan nu. Sedan jag sa upp mig så har det faktiskt blivit roligare att jobba. Det är nog för att jag har slappnat av. Man brukar skratta mer när man slappnar av. Igår och idag har jag rensat på jobbet. Det är så himla skönt att rensa. Jag har tömt pärmar, slängt mejl och rensat bort dokument i datorn. När jag har rensat klart så tänker jag börja skriva lathundar för allt jag gör så att de som tar över mina arbetsuppgifter vet vad de ska göra. Jag tycker om att göra lathundar så det ser jag fram emot att göra. En del saker går det inte att göra lathundar för. Det är synd.
Imorgon ska jag på den där oljeprovningen tillsammans med svärmor och svägerskan. Svärmor har ringt och påmint mig om det ikväll. Jag hade inte glömt.

8 kommentarer:

Mika sa...

Det är konstigt det där... men det stämmer nog... att man är gladare när man ska sluta... att man liksom vet att det snart är över kanske?

Jag ser fram emot den dagen som jag blir roligare på mitt jobb... när jag har annat att se fram emot!

Kram
Mika

Fru Venus sa...

Jag är så glad, så glad, så glad för din skull! :-) Kramkram

Gafflan sa...

Åh så kul med nytt jobb! Dom kan sitta kvar där i sin tråkighet medan du gör roligare saker som att byta arbetsplats.
Kram

Singelmamman sa...

Vilken tur de nya arbetskamraterna har som får dig som sin arbetskamrat. Tycker jag.

Nica sa...

Låter fint med nytt jobb - och nya friska fläktar.
Och olivoljeprovning är jättekul! Och man hittar smaker som man inte trodde fanns!

(nyklippt gräs kan du drämma till med, alltid impar det på någon )

Malla sa...

jag hänger fortfarande inte med i vad du ska göra istället, men det låter som att du gillar ditt beslut iaf :)
kram

Osloskånskan sa...

Det är ett glatt schvung över ditt inlägg - det gläder mig att du är på väg mot något nytt.

nillas liv på pinnen sa...

Jag förstår verkligen om din chef deppar ihop när du försvinner. Hon kanske försöker köpa tillbaka dig? Som fotbollsklubbarna gör med de bästa spelarna.

På mitt jobb är det också uppbrottsstämning eftersom hela gymnasieskolan blir något nytt till hösten. Av någon anledning känner jag mig också upprymd. Jag vet inte varför, det kommer ju till största delen bli förändringar som jag tycker är till det sämre.