torsdag 10 februari 2011

Nu blir det spännande

Så här ser våra tunnor ut. Den bruna är för kompost och den gröna för annat. 
Vår kompostsopptunna är inte tömd på sex veckor. Den ska tömmas var 14:e dag. Nu är den verkligen full. Det blir spännande att se om den är tömd imorgon bitti då vi vaknar. Har vi otur så töms den inte imorgon heller för det är 2 dm snö på vägen och plogbilen har inte varit här ännu. För fyra veckor sedan blev komposttunnan inte tömd pga vädret. För två veckor sedan vet jag inte varför den inte tömdes. Det var inte för att det inte var plogat och det var inte för att vi inte hade kört ut tunnan till vägen. Jag var först ut med tunnan på vår gata. De kanske helt enkelt bara struntade i den. Vi borde har ringt och klagat. Jag har ingen bra ursäkt till varför vi inte har ringt och klagat. Töms den inte imorgon måste jag ringa och klaga.
Det är nästan så att jag tycker att det är bra att det är vinter nu. Tänk om det hade varit sommar. Då hade jag inte velat haft en komposttunna som inte blivit tömd på sex veckor.

6 kommentarer:

Caja: sa...

Hur klarar man det..utan tömning på 6 veckor??? Ja..vilken tur att det är vinter. Håller tummar och tår för att den blir tömd idag då!/caja

Knasterfaster sa...

Caja: Vi producerar kanske inte så mycket kompostavfall i vår familj. Det brukar bli 3 - 4 fyllda påsar i veckan. Är det lite?
Tack för dina hållna tummar och tår. Nu är den tömd!

Shamrock sa...

Jag brukar ringa om de inte tömmer och då kör de ut en liten xtratur och tömmer

Lysande ögonblick! sa...

Ja usch, tänk om det varit sommar. Då hade det både luktat illa och dessutom attraherat ett gäng ospännande insekter. :-)

KRAM!!!

Renée sa...

Fy vad det hade osat skit om det hade varit sommar! Dåligt att de inte tömmer, gör de inte det nu så MÅSTE du klaga!

nillas liv på pinnen sa...

Du får sätta en lapp på tunnan: Töm mig!