torsdag 17 februari 2011

Snacka pinsamt

En av sönerna och jag kom in på samtalsämnet "siffran innan sju" strax innan middagen klockan sex idag. De var han som la öppningsrepliken genom att säga "vad gör pappa i Stockholm, jagar han tjejer?" på vilket jag med glimten i ögat svarade "det jag inte vet mår jag inte illa av". Då kom jag att tänka på att jag skulle kunna må illa av att Sambon vänstrade runt om det skulle vara så att han drog på sig någon otrevlig sjukdom som han sedan gav till mig. Om det t.ex var vinterkräkssjukan så kunde jag rent faktiskt få illamående och kräkningar. Det sa jag till sonen. Då kom sonen att tänka på att att han hört att det finns de som tycker att man ska ha könsjukdomstestat sig innan man har "siffran innan sju" första gången. Då sa han det till mig. Då började vi spåna lite tillsammans. Tänk sa vi om det skulle införas ett särskilt körkort för att idka "siffran innan sju". Man skulle vara tvungen att gå i en särskild nybörjarskola där man fick lära sig teori och praktik. Kanske det skulle vara mest teori. "Snacka pinsamt att ha en skylt med texten Övningskör på ryggen" sa sonen då. Snacka jobbigt att vara en sådan uppkörningsinspektör tänkte jag då men det sa jag inte.

17 kommentarer:

Renée sa...

hihihi!!!

Osloskånskan sa...

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Fru Venus sa...

HAHAHAHAHAHAHA!!!! *vrålskrattar* :-)))

nillas liv på pinnen sa...

Ja, pax för att INTE vara den inspektören!!!

Pinglan sa...

Ha ha,, Ni verkar haft en trevlig dískussion ändå!!

Gafflan sa...

HAHAHAHAHA! Nej tack till att vara inspektör ;D

Rut-Knut-Tjut sa...

Hahahoohoohihi!

4U2 sa...

Kul ni kan ha så roligt åt en siffra! (skrattar gott!)

Malla sa...

hahahaha :D :D

Nica sa...

Men du - ingen dum ide´!
Och matte - ja, det är ju roligt :)

Mika sa...

Hahahahha... (jag vill inte heller... varken ha skylt eller inspektera...)

Realisten sa...

Hahahahahaha!

Anonym sa...

HA HA HA HA!!!! Nämen, godmorgon ;) HA HA

Snäckskalsdalen. sa...

Hmmmmm.....nä, tack....Hahhhhaaa

Ulrika sa...

Gud va bra!
;)
Du är för festlig.

Lysande ögonblick! sa...

hahahahaha. åh så ljuvligt. önskar jag kunde sitta med vid era samtal. :-)

Shamrock sa...

ha ha