torsdag 24 februari 2011

Jag har varit bortrest

men nu är jag hemma igen. Vi har varit i Sälen sedan i söndags. Där åkte jag inte skidor. Man måste inte åka skidor i Sälen om man absolut inte vill. Jag har i alla fall fått massor av frisk luft eftersom jag varit ute hela dagarna. Jag har vandrat omkring lite planlöst. Det kan man göra i Sälen om man vill och det ville jag.  Ett tag trodde jag att jag var utsatt för en komplott för utan min vetskap hade mina längdskidor packats med. Jag blev blev utsatt för värsta övertalningskampanjen från sambon, svärmor och svägerskan men jag stod emot och ställde mig inte på skidorna en endaste sekund. Vi har haft det väldigt härligt ändå! Vädret har varit perfekt tycker jag. Jag frös nästan inte alls. Sambon, svägerskan och alla killarna (5 st) åkte utför. Svärmor åkte längd. Svärmor bjöd oss på middag på Lammet och Grisen häromkvällen. Vi åt av deras buffé. Maten var väldigt god. Jag åt bara av lammköttet med tillbehör för man var ju inte tvungen att smaka på allt. Svärmor var nöjd med maten men besviken på lokalen som hon tyckte såg ut som en enkel matsal. Jag råkade helt oavsiktligt skicka iväg ett tomt sms till en bloggvän under middagen. Jag tror jag har börjat älska min mobil. Den lever sitt eget liv och gör precis som den vill. Precis som jag!
Imorgon bitti ska jag gå upp tidigt tidigt och åka till Stockholm tillsammans med Minsta.
Det var +14 grader i hallen när vi kom hem och +13 grader i köket. Brrr. Nu sitter jag under en filt och värmer mig.

7 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Låter precis som en sån skidsemester, som jag skulle kunna tänka mig också :)
Inga skidor överhuvudtaget <3

nillas liv på pinnen sa...

Jag tyckte det var tomt här! Och lite överallt, men det var ju inte så konstigt eftersom du var i Sälen.

Shamrock sa...

Vi hade -25 i morse så klä er varmt när ni ska till mina breddgrader

Osloskånskan sa...

Ski er noe lort.

Knasterfaster sa...

Pillargontanten: Det är det som är så underbart med att vara vuxen - ingen kan tvinga oss att göra något som vi absolut inte vill! :)
Nilla: Förlåt! Jag fuskade lite och skrev fyra blogginlägg som publicerade sig själva medan jag var bortrest. Det var för att tjuvarna inte skulle märka att vi hade rest bort. Jag har haft bloggpaus.
Shamrock: Är det sant? Sambon läste just i prognosen att det ska vara -3 imorgon. Kanske bäst att ta termobyxor?
Osloskånskan: Du är modig som vågar skriva så fastän du bor i Norge! Jag håller med dig! :))

Fru Venus sa...

Ett tomt mess hade varit lite kul... ;-)

Singelmamman sa...

Älskar dig och dina mess. Tomma or not.