tisdag 1 februari 2011

Jag har fått något


Ikväll fick jag Venuschoklad av min Sambo. Det fick jag för att han tycker att jag är värd det just idag. Jag känner mig utvald och väldigt speciell. Because i´m worth it!

Igår pratade vi om karlar på lunchrasten. Jag sa att jag inte tänker på om karlarna på vår arbetsplats är snygga eller inte. Då sa en av mina arbetskamrat "du ska då alltid vara så annorlunda och speciell". Ska hon säga som ringer mig när hon sitter på toa. Det tycker jag är annorlunda och speciellt.

När jag ringde hem till Minsta idag så svarade han inte varken hemma eller på mobilen. Då blev jag lite orolig, så där som man blir när man inte vet var ungarna håller hus. Sambon och jag kom hem vid 17-tiden men det var fortfarande ingen Minsta hemma och hans cykel var borta. När jag kom in i köket såg jag spår...  Två urdruckna koppar som det varit choklad och vispgrädde i. Aha, Mellan har varit hemma! Jag gick tillbaka ut i hallen och Mellans ryggsäck låg slängd på golvet. Ringde Mellan. Han var på McDonalds. Gissa vem han hade med sig? Minsta såklart! De hade cyklat dit för att käka tillsammans. Åh, gullungar! Tror att Mellan tyckte att Minsta behövde det efter beskedet igår.

Nu ska jag ta en bit choklad.

10 kommentarer:

Gafflan sa...

Åh vilken gullig sambo du har! Självklart är du värd choklad ALLA dagar men kanske mest idag :DD
Snällt av mellan att ta med minsta på en måltid, kärlek :D
Kram.

Fru Venus sa...

Hur fick du min choklad? fast det är klart, du är värd den :-) Nu måste jag kolla vad Minsta fått för besked (man ska inte resa bort...) KRAM

Singelmamman sa...

Klart att du är värd det! Alla dagar! Sen är det ju så att en del dagar är känslan att få uppskattning, extra mycket värt. Och ja, din arbetskamrat är mycket annorlunda och speciell. Inte på det positiva sättet.

Du däremot, är väldigt speciell för mig, på ett mycket positivt sätt! Kram

4U2 sa...

Så snällt! Jag fick nikotintuggummin, för jag behövde då de tagit slut!

nillas liv på pinnen sa...

Att ringa Knasterfaster när man sitter på toa är VÄLDIGT speciellt, tycker jag. Mycket speciellare än att inte spana in kreti och pleti på jobbet. Det kan du hälsa henne från mig.

Gullungar! vill jag också stämma in i.

Mina dagar sa...

Men åh så tråkigt att minsta inte kom in på skolan:(:( Men man MÅSTE ju för sjutton få en chans till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dom måste ju FATTA att han hade varit sjuk precis innan han gjorde provet!!!!!! jamen va f....n det måste du ju säga till om på skarpen!!! En chans till!! ABSOLUT !!!!
Han är säkert jätteduktig!!! Det tror jag!!!
Of course your worth it...chokladen alltså!!
Omtänksam sambo!!
Mellan är en fin brorsa!!
Och du...att vara annorlunda och speciell är BRA:D
Jättemånga kramar från mig till dig!

Pinglan sa...

Så gottit det ser ut!!

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Vad snälla och gulliga ni är mot varandra. En stor kram till härliga familjen!

Tantaluran sa...

Fick också nikotiontuggummi av Gubben!

Shamrock sa...

Men Knaster, du är annorlunda och speciell (på ett väldigt positivt sätt). Det är därför jag gillar dig och din blogg så mycket