lördag 8 januari 2011

Hallå alla sitevänner!!!

:-) Nu är jag hemma igen. :-) När Sambon gick till Boomerang så gick jag till Ur och Penn för att byta en klocka som jag fick i julklapp. Den var trasig nämligen. Det var 10 personer före mig i kön men det gick ganska snabbt ändå. Jag fick klockan utbyt mot en likadan klocka fast en som var hel. :-). Efter det gick jag till Jam för där var Sambon och Mellan. Vi var på Jam en liten stund och tittade på instrument. Sedan gick vi tillsammans till Musikbörsen. Vi var på Musikbörsen i två timmar. Det tar tid att prova elgitarrer. Det är som att prova skor ungefär. De måste vara snygga och kännas sköna. Mellan satt ned på en stol och jag sprang fram och tillbaka med olika gitarrer till honom. Men vad ska jag ta förena då? frågade jag Mellan. Ta de som är svarta svarade han mig. Det fanns väldigt många svarta elgitarrer. Till slut låg den en hel hög med gitarrer vid hans fötter. Nehej det gjorde det inte. Jag skojade bara. Jag hängde upp dem igen. :-) Mellan provade några halvaukustiska gitarrer också. De låter fint tycker jag. Jag tyckte att Mellan skulle ta en sådan och sjunga och spela för mig. Det tyckte inte han. :-) Efter två timmars provspelande gick vi tillbaka till Jam. Sedan åkte vi till Bauhaus och åt korv. (Jag tog en tunnbrödsrulle för jag köper inte french hot dog där någon mer gång ifall om Finnpajsaren skulle dyka upp igen. Det gjorde hon inte idag). Vi hade ett återbäringskvitto på 100 kronor på vår julgran som vi hade köpt på Bauhaus. Vi behövde inte lämna tillbaka granen för att få tillbaka pengarna! Vi köpte en ny golvlampa till vårt nya TV/spel-rum. Efter det åkte vi till köpcentrumet för att Mellan skulle till Vodafone och återvinna en mobil. Han köpte högtalare till sin nya mobil för återvinningssumman. Mellan lyssnar mest på Metal core. Nu kan vi lyssna tillsammans hela familjen. Vi handlade lördagsgodis och sedan åkte vi hem. Nu ligger Sambon och jag med varsin laptop i knäet, varsin kaffekopp i handen och lördagsgodispåsen mellan oss i dubbelsängen.

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha ha, jag skulle dött i den där gitarraffären, men nu låter det som om ni har det bra ;-) KRAM!

Gafflan sa...

Vilket tålamod du har med gitaarrerna men å andra sidan är det ett sådant tålamod jag brukar ha när döttrarna "bara" ska ta en sväng in på Kicks och kolla smink ;D
Kram från en annan med en egen site ;DD

Gafflan sa...

Lite många aaaaaa kanske...?

Finnpajsaren sa...

What's up with alla dessa smilysar? Har jag aldrig sett förr. Men hejhejpårej.

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Det blev svettigt i musikaffären för jag hade termobrallor på mig. Vi har det bra!
Gafflan: Jag är mycket hellre med i musikaffär än tillbringar två timmar inne på Kicks. Ja, ett a för mycket blev det! ;)
Finnpasaren: Jag blev inspirerad av Hannah Graafs site. Hon har sådana där smilysar på sin bloggsite. Jag tycker inte riktigt att det är "jag" så jag ska sluta med dem. (;

Malla sa...

hahaha vad du är rolig :D Jag älskar din site!

bokhyllan sa...

I like your site!

Shamrock sa...

Vad många smajlisar. Det måste betyda att det är en riktig proffssite du har

Knasterfaster sa...

Malla: :)
Mika: :)
Ting och Tankar: Thank you.
Shamrock: Tror du att det betyder det?