söndag 16 januari 2011

Jag hade en dröm

För några nätter sedan drömde jag en märklig dröm. Jag satt nästan längst bak i en fullsatt aula och lyssnade på några föreläsare. Jag vet inte vad de pratade om. Det var dags för en sådan där övning som det brukar vara på sådana där föreläsningar ibland. De bad publiken att komma ned och visa sina pennor. Ingen reagerade. "Finns det verkligen ingen här som kan komma ned och visa oss andra sin penna?" Alla skruvade på sig. Jag satt och tänkte "varför ska det alltid vara jag som kan och vet allting?". "Det här måste väl någon annan än jag klara av?". Jag förstod inte hur de andra inte kunde klara av en sådan enkel sak som att gå ned och visa upp sin penna. Det började bli jobbigt. Alla andra utom jag satt som fågelholkar och fattade inte vad det var som förväntades av dem. Jag ville inte gå ned för jag ville ge någon annan chansen. Föreläsarna verkade också tycka att det var en ovanligt korkad publik. Hade någon överhuvudtaget förstått någonting av det som de hade sagt hittills?. Tills slut släntrade jag ned och visade upp min limegröna penna. Alla blev så imponerade av hur duktigt jag var. Jag kände mig helt värdelös.

Strax finns det fler fina snögubbsbilder på min sida Snögubbar.

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

1. Du har ingen anledning i världen att känna dig värdelös.
2. Drömmar är knäppa, jag om nån borde veta...
3. Nästa gång du är på en föreläsning, gå inte fram och visa din penna ;-)

Ska kolla in snögubbarna, kvällskram!

Mika sa...

Alltså... jag tycker att både Mulla och Bert är jättefina. Faktiskt helt vansinnigt att dom en dag kommer töa bort... men jag är nog svagast för berts fantastiskt bestämda min.

Kram

Shamrock sa...

Önskar jag var drömtydare så att jag kan berätta vad drömmen vill säga dig

nillas liv på pinnen sa...

Du är omgiven av korkade människor helt enkelt. Inte här i cyberspace förstås och knappast hemma heller, så det måste vara på jobbet.

Knasterfaster sa...

Fru Venus: 1. Det tycker inte jag heller.
2. Ha ha ha, ja du har haft en del underliga drömmar.
3. Nästa gång ska jag hålla tyst.
Mika: Tack. Du förresten vi har bara 36 kort men hur ska vi veta vilket som fattas?
Shamrock: Jag tror Nilla har svaret.
Nilla: Det är så det är.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tror att pennar var grön för att våren är på väg. Eller nåt.
Kram

Mina dagar sa...

Ha ha ha ha...ja dessa konstiga drömmar;)
Jag tycker du var mega modig och duktig som visade dom din fina penna ööööööh.....hihi

KUL med en tävling till:D
Fler snögubbar men jag har ju redan röstat på den fantastiska Bert!!! Helt underbar!

Kul att få se dig igen:)
Kramar Eva

Mina dagar sa...

Hej igen!
Alltså Gösta Bengtzon ha ha ha..kunde inte Mellan låta bli när ni andra hade det så kul där i snön;)
Kram igen!

Knasterfaster sa...

Snäckskalsdalen: Hoppas att det är så!
Eva: Ja, jag är modig!
Minsta blev lite ledsen för min skull så jag har fixat några röster till Mulla också. ;)
Nej, Mellan kunde inte låta bli att komma ut och skulptera. Hi hi hi.