torsdag 20 januari 2011

När Sambon är borta dansar semlorna på bordet

Passade på att köpa semlor idag när Sambon är i Karlstad. Eftersom semlorna är förpackade två och två så brukar vi vara tvugna att handla 6 semlor fast vi bara är 5 i familjen. Det är dyrt med köpesemlor, fastlagsbullar, hetväggar. Jag kallar semlan för hetvägg när jag äter den med varm mjölk i en djup tallrik. Brukar ni äta hetvägg?  Idag åt jag semlan som den var utan varm mjölk.

Idag har jag postat paket. Tröstpriset och första priset i min julgranstävling är ivägskickade. Jag skulle ha skickat iväg dem igår men då glömde jag kvar plånboken på jobbet. Någon kanske tror att jag skickade iväg paketen idag bara för att barnbidraget kom idag och att jag inte hade några pengar igår. Så är det faktiskt inte. Det kunde ha varit så men det var inte så.

Ikväll är det föräldramöte i Mellans klass. Jag måste åka buss dit och hem. Sambons kurs slutar kl. 20 i Karlstad så han hinner inte hem. Just nu känns det som om jag inte har lust att gå på det där mötet. De ska informera om Prag-resan som niorna ska göra i vår. Största var till Prag förra våren så jag vet redan en hel del. Tror ni att jag behöver mer information? Jag är redan kall om benen och jag vill inte stå vid busshållplatsen och frysa.

12 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag säger oxå hetvägg om semla med varm mjölk. Jag är inte så förtjust i semlor äter mer för att det är tradition.

Tror nog att du kan hoppa över mötet. Det blir säkert "same procedure as last year"

4U2 sa...

Vad säger Mellan då?

Fru Venus sa...

Har det varit jag har jag postat dom den 26:e, då får vi barnbidraget ;-) Jag har tyvärr ätit årets första och sista fastlagsbulle....

Caja: sa...

Jag gillar semlan som den är och äter inte hetvägg...man skulle kanske prova en dag ;-)

Må väl/caja

Knasterfaster sa...

Shamrock: Jag är inte heller så förtjust i semlor faktiskt. Semla + soppa lät bara som ett enkelt sätt att snabbt fixa middagsmaten. ;)
Jag tror att det är mycket samma samma på det där mötet. Brukar alltid gå på föräldramöten annars.
4U2: Han säger att de bara ska prata om Prag på mötet och att jag inte behöver gå.
Fru Venus: Vissa månader räcker dagarna längre än pengarna... ;)
Caja: Prova en gång och se om du gillar hetvägg. Må så gott.

Gafflan sa...

SEMLA heter det och jag äter den aldrig i mjölk. Det är dyrt med köpesemlor i tvåpack men det var ännu dyrare med semla på vårt bageri. Där kostade en 25 kr, jag åt med andakt.
Kram

Knasterfaster sa...

Gafflan: Jasså du säger semla du. Mina fyra semlor kostade 80 kronor på ICA.

Malla sa...

Semla säger jag. Jag gillar inte mandelmassa så jag köper aldrig. Brukar göra själv och då gör jag dom mkt mindre. Rätt goda men en eller max 2 st per år räcker.
Jag har ibland slut pengar dagen innan barnbidraget, så är det :)

Knasterfaster sa...

Malla: Jaha du säger också semla. Det händer att mina pengar är slut den 19:e också men igår var de inte det. Jag äter nog också max en semla till i år. Kanske att jag äter en hetvägg. Störstas kompis var inne på FB nyss när jag var där. Han heter Jukka i andra namn. Jag vågade inte fråga om hans son ska få heta Tom... ;)

Mika sa...

MEN OJ!!! Nu blir jag så där nyfiken igen!!!! IIIIIIh vad spännande! Ser fram emot att öppna förstapriset! Jag är vansinnigt glad att barnbidraget kom idag. Vissa månadslut är sååååå långa.... och dyra!
Jag älskar semlor... eller jag älskade dom. Jag tror jag har förätit mig. Lika bra är det för då kanske jag låter bli dom fast bäst hade det nog varit om jag inte ätit så många. Jag skyller på semlorna när jag tittar ner på min degmage. När jag fick stora åt jag en om dagen under flera veckor... sjukt effektivt för att få igång en närande amning!
Kram

Caja: sa...

Nu är det freeedag och "förfest" inne hos mig, välkommen/caja

Singelmamman sa...

Jag säger semla, men äter aldrig. Nästan aldrig. Förra året köpte jag två små som jag och mina tonåringar delade på. Det blev ändå över.