söndag 9 januari 2011

Catwalk

Lyssnade på två kvinnor på radion som pratade om mode. Jag begrep ingenting.

Det här har jag på mig idag: Rödvitrandiga strumpor, leggings, vit t-tröja, lilablå kofta. Jag har trosor på mig också men ingen bh men det tycker jag inte att ni behöver veta. Ni får ingen bild. Igår kväll tittade jag och Sambon på gamla foton från 1992. Jag önskar att jag hade vetat då hur ung, smal och snygg jag såg ut. Det var det aldrig någon som talade om för mig. Ni kanske får se en bild på hur jag såg ut då men jag har ingen skanner så jag vet inte hur det ska gå till.

Igår la Samon en kabel*. (Han sket inte)**.  Han drog en telefonkabel från nedervåningen till övervåningen. Nu kan vi svara i telefon där uppe också. Det har vi tänkt att vi skulle vilja göra i 10 år och nu är det fixat.

Solen skiner hos oss och precis utanför mitt köksfönster står det fyra vuxna människor och kastar snöbollar. Det är sällan man ser barn ute nu förtiden.

*Kan också betyda att man bajsar. **Det kanske han också gjorde men det vet jag inget om.

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag la också en kabel i morse, men det var en "toakabel" så ingen svarade. Kan du inte rita en bild på hur du såg ut 1992? Kram :-)

Fru Gårman sa...

Oj, tack för påminnelsen, jag ska gå och lägga en kabel. Av valfri sort.
Du låter som hur målemedveten som helst. Bara så du vet.

Singelmamman sa...

Jag begriper aldrig ngt när folk pratar om smink. Puder vet jag vad det är och mascara, men sen kommer det tekniska formler jag inte begriper ett dugg av.

Shamrock sa...

ha ha - jag tänkte först på bajs när du skrev kabel. 10 år...det är ungefär så lång tid det tar att få något gjort när man bor i hus - jag undrar varför.

Finnpajsaren sa...

Ja men ta fotot och lägg i typ ett fönster (för ljuset), sen fotar du av fotot. VIPS så ligger det på bloggen. JA?

Gafflan sa...

Kablar dras och läggs i detta hus också och ändå har vi ingen telefonkabel till övervåningen. Måste nog tjata lite på maken ;D

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Jag fotade av fotot istället. Så nu kan du se hur jag såg ut då.
Fru Gårman: Ni har väl gömt alla era kablar bakom ett skåp?
Singelmamman: Sånt begriper jag inte heller mig på. Väskmärken kan jag ingenting om.
Shamrock: Man blir hemmablind.
Finnpajsaren: Det hade hunnit bli mörkt ute när jag såg din kommentar. Men nu är fotot på bloggen. JA!
Gafflan: Det hade varit bra om vi hade haft telefon där uppe när vi hade vårt sovrum där. Nu sover vi här nere.

Anonym sa...

Asgarv!!

Malla sa...

haha, återigen - du är så rolig! Du är snygg och smal nu med tycker jag. Och du och äldsta är jättelika va?