lördag 1 januari 2011

Nu är det klart

Tv/spel-rummet är klart nu. Tv:n är inte inkopplad för det fattas visst en sladd. Vi har 100 000 000 000 oanvända sladdar men det är alltid en sådan som vi inte har som fattas. Vi ställde Minstas gamla säng i Tv/spel rummet. Nu får den fungera som soffa/bäddsoffa! Behöver bara skaffa några nya stora fina kuddar så blir det perfekt. Vi har skruvat ihop loftsängen i Minstas rum och lyft i hans nya madrass. Nu kommer han sova som en kung. Mellan älskar sin nya stora säng. Nu kommer det kanske bli ännu svåra att få upp honom på morgnarna. Han sov läääänge idag.

Idag blir det kyckling och ris till middag. Det kanske blir bara kyckling utan ris. Jag har gjort kycklingen som står i ugnen just nu och försöker förmå någon annan i familjen att göra ris. Vi får se hur det går. Imorgon ska vi äta söndagsstek med potatis. Jag ska försöka att göra det precis lika gott eller godare än svärmors stek. Minsta älskar sin farmors mat. Han är den enda av killarna som är kräsen med maten.

Nu gör sambon ris och Största gör sallad. Jag har dukat.

8 kommentarer:

Shamrock sa...

Visst är det konstigt med sladdar. jag tycker att man ska ha en sorts sladd som passar till allt

Malla sa...

Hej hallå, nu kommer jag nog tillbaka till bloggvärlden lite smått :)
Fixar iordning ett spel/gästrum jag med :)

Fru Venus sa...

Visst är det konstigt, man kar en hel kartong med sladdar men det är aldrig nån som passar :-( Jag bara väntar att ALLT ska bli trådlöst!

Singelmamman sa...

Duktigt jobb du/ni gjort hemma!

Fru Gårman sa...

Sladdar, de är ungefär som strumpor efter en tvätt -alltid flera omaka par och alltid några som saknas...
Var jag bor, nej, bor ganska många mil norr om vart du trodde. Där står den där penisen. :D

Ancan sa...

Jag lämnade av 5 stora kartonger med olika sladdar på återvinningen i höstas...

Tom dom skrattade och frågade om jag haft ngn slags butik eller ngt.

Nej - det har jag ju inte.
Har bara sparat på ALLA sladdar,dosor och annat genom ca 30 år :/

Då blir det lätt 5 fulla kartonger :)

Mina dagar sa...

Dessa förbaskade sladdar:(
Tur att det blev ris och sallad också;);)
Hihi jaså Zelda vägde inte mer!!?? Nu måste jag också komma ihåg att väga Bosse! Jag hör av mig!
Kram

Knasterfaster sa...

Shamrock: Sladdlöst på allt vore bäst!
Malla: Varmt välkommen tillbaka! Får jag bo i gästrummet när jag kommer och hälsar på?
Fru Venus: Sladdlöst eller en stuga helt utan el och apparater vore det bästa. (Jag skulle skicka brev istället för att blogga då).
Singelmamman: Tack!
Fru Gårman: Aha, jag blev lite orolig... Nu vet jag var du bor. En sådan där stor p e n i s fanns nämligen inte där jag växte upp.
Ancan: Det är inte klokt. Vi har nog också minst fem kartonger med sladdar om vi samlar ihop alla vi inte använder.
Eva: Det blev supergott med kyckling, ris och sallad! Det är alltid mycket godare att äta när alla har hjälpts åt.