torsdag 12 september 2013

Lite småkrasslig

Min kropp är förunderlig. Idag har jag mens. Så himla onödigt. Har ju slutat mensat för minst ett par år sedan, egentligen. Minns inte riktigt när jag blödde senast, men det var nog snart ett år sedan och innan dess var det ett och ett halvt år sedan. För snart två år sedan var jag har hos gynekolog som konstaterade så gott som avslutat och genomgånget klimakterie. Ja, jag har mens idag Nej, det är inte hemorrojder om nu någon trodde det. Huvudvärk har jag också så jag flexar och har meddelat min arbetskamrat att jag kommer till jobbet kl. 13. Förkylningen blev värre och jag började snora hejdlöst när jag hade meddelat henne det. Märkligt.
Idag åker Sambon iväg på en sådan där resa ihop med arbetskamrater. Han kommer hem på söndag. Jag bryr mig inte. Han hade inte åkt om jag hade sagt nej. Jag sa "gör som du vill". De ska cykla down hill.
Igår köpte jag att nytt strykjärn så att Sambon kunde stryka skjortorna som han skulle packa.
Igår kväll grät jag av helt fel orsak. Det är så likt mig att göra så. Jag gråter ungefär lika ofta som jag har mens.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag önskar jag kunde gråta. Åtminstone när jag har mens. Ja. En gång i månaden.
Men icke. Jag får istället ett majorbreakdown vart tredje år... Typ.

Knasterfaster sa...

Krakel: varför är det så jäkla svårt att gråta? Jag vill också kunna göra det oftare.