fredag 13 september 2013

I väntan på något

Sönerna ska fixa middag ikväll har jag tänkt. Det ska bli pizza säger de. Det är bara det att vi ännu inte vet hur många vi blir till middagen. Största har en kompis här och väntar in en till kamrat vilken halvtimma som helst. Minsta har en kompis här. De två gick ut för en timma sedan, utan mobiler. Mellan ska kanske ut någonstans ikväll och äter kanske inte middag hemma. Han ska sms:a en kompis men har inte kommit sig för med det ännu. Antingen är vi åtta stycken eller så är vi fem. Största har köpt hem öl så att det räcker till alla oavsett antal har jag sett.
Den här kvällen kan sluta hur som helst misstänker jag.

4 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Här var vi helt säkert bara två. Men vi drack ett glas rose' var.

nillas liv på pinnen sa...

Det är spännande att ha barn! Speciellt när de är i tonåren.

Singelmamman sa...

Tycker det är roligt när vi är fler. Men idag var vi "bara" tre. Det var väldigt mysigt.

Knasterfaster sa...

Oslo: jag drack vatten.
Nilla: oh ja!
Singel: jag tycker också om att vara fler! Mellan och jag skrattade jättemycket hela kvällen!