torsdag 24 juli 2014

Åh så härligt varmt det är!

Jag är nog egentligen skapt för det här vädret. Det är för varmt att göra någonting och jag älskar att göra ingenting. Nu menar jag inte ingenting som i ingenting alls utan jag menar att det går att skylla på vädret för att slippa göra allt det jobbiga och tråkiga som att städa garaget eller skura ugnen eller så. Det roliga kan jag fortfarande göra med motiveringen att jag gör bara så mycket som jag orkar i den här värmen,  cykla mot solnedgången t.ex eller äta chips. På jobbet är det väldigt lugnt. Människorna känner sig väl krya i värmen eller så märker de inte att de har feber. De varken ringer eller kommer till vc.

Nu ska jag klappa på Sambon tills jag somnar. Sambons temperaturgräns går vid 25 grader sedan slutar han fungera säger han men jag tycker att han funkar bra. 

2 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tycker också om värmen.

nillas liv på pinnen sa...

Min temperaturgräns går också vid tjugofem grader, har jag i dagarna upptäckt.