fredag 4 juli 2014

Sommarsallad

Min sommarsemester innehåller lite av varje, som en sommarsallad. Som den jag åt i förrgår. Den var fantastisk god. Min semester är också fantastisk på sitt sätt. Sambon och jag träffades för första gången i början av juli 1989. Vi blev ett par då kan man säga. Eller kanske blev vi ett par veckan efter när han kom och besökte mig i min pyttelilla lägenhet? Hur som helst har vi hållit ihop i 25 år. Jag flyttade hem till honom i december 1989. Om mobiler hade funnits på den tiden hade han fått ett sms från mig strax innan den där första daten som han bjöd ut mig på. Jag hade skrivit "Har fått magsjuka, är nog dålig veckan ut. Hoppas du får en fortsatt fin semester". Jag var inte magsjuk och jag hade ingen mobil. Min vänner tvingade iväg mig på det där restaurangbesöket med Sambon. De hade inte kunnat tvinga mig om jag hade skickat iväg det där sms:et. Vi åt och drunknade i varandra.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint skrivet:)
Tur att inte mobiler fanns då

Katarina sa...

Åh, jag vill också bli ivägtvingad på en dejt som blir något som varar i 25 år! Så fint.