När jag cyklade hem från jobbet så tänkte jag på att jag borde ha blivit arg på Synoptik i fredags. Det var ju inte mitt fel att jag hade bokat en tid som inte fanns och jag kunde ju hjälpa att deras chef var i Boliva/Brasilien eller var det nu var och delade ut gratisglasögon. Nilla (Nillaslivpåpinnen) erbjöd sig att "förklara situationen" åt mig i fredags. Idag kände jag att jag skulle kunna "förklara situationen" alldeles på egen hand. Riktigt arg blev jag där jag satt på min cykel och cyklade hem i spöregnet. Det här kom jag fram till att jag borde ha blivit arg för:
1. Tiden jag hade bokat skulle inte ha gått att boka. Det var inte mitt fel.
2. Jag erbjöds en ny tid på en annan Synoptik, vilket innebar att Minsta och jag fick lämna våra cyklar på stan och ta bussen. Stöldrisk för cyklarna och kostnad för bussen.
3. Kom 10 minuter försent till den bokade tiden och blev upplyst om att vi kom för sent. Var tvungen att åka buss och kunde inte komma tidigare än så.
4. Kom hem 18.45 istället för 17.30. Hade tiden som jag bokade gått att boka hade vi cyklat hem kl. 17.
5. En glasögonmotiverad glad 10-åring blev efter all fördröjning vrålhungrig, trött och gnällig. En sådan unge fick jag stå och vänta på bussen tillsammans med i 25 minuter efter Synoptik-besöket.
6. Cyklarna som vi lämnat på stan fick Sambon hämta med bilen. Extrakostnad för oss.
När jag kom hem och kollade min mejl idag så hade jag fått en kommentar från Cecilia på Synoptik. Hon jobbar med bokningen på webben och vill göra den så bra som möjligt! Cecilia - här ovanför kan du läsa varför jag borde blivit arg i fredags då bokningen inte fungerade. Jag hjälper er gärna att bli bättre.
8 kommentarer:
Maila det här inlägget till henne! Det är sakligt och bra skrivet.
Håller med Osloskånskan. Maila till Synpotik det du skrivit, så kanske dom bättrar sig.
Håller helt med kloka Osloskånskan.
Jag tar för givet att du gör som de tre kloka ovanstående kvinnsen säger!
Kan bara hålla med de ovanstående kloka kvinnorna.
Om man kan boka tider ska dom väl stå för det. Kan man boka tider som inte går att boka tider bör dom väl se över sitt system.
Skicka du mailet till Cecilia, hon har ju endel att fixa till om jag säger så. Hon blir nog glad över ditt mail. Sänd det och vänta på hennes uppskattning.
Uppss, här osar det hett. Förstår att du är ilsk, blev ju en massa extra besvär av en felbokning.
Osloskånskan: Jag har bett henne mejla mig sin adress.
Gafflan: V.g se svar ovan.
Singelmamman: Se ovan.
Nilla: Om jag hade haft hennes mejladress så skulle jag ha gjort det.
Malde: V.g se ovan. Så fort jag får hennes mejladress ska jag mejla henne.
Ulrika: Jag tar för givet att hon kommer att bli glad när jag hjälper henne med webben.
Madlar: Nja, jo, nej kanske. Jag har svårt för att bli riktigt arg. Jag bara räknade upp anledningar till att jag borde ha blivit arg. Jag blev inte arg...fast jag borde ha blivit det.
Skicka en kommentar