fredag 26 november 2010

Årets julklappstema

I min släkt så köper de vuxna julklappar till varandra enligt ett förutbestämt tema. Årets tema är "någonting rött".
Julklappen får kosta högst 250 kronor och måste passa både kvinnor och män. Förra årets tema var "något varmt" Svärmor gav en filt för hon trodde att temat var "något mjukt". Det var tur för henne att filten var varm också. Filten är röd. Det var Sambon som fick den. Jag fick liniment.

Förra året fick vi inga julklappar på min arbetsplats. Det ska vi få i år.

8 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Smart.

Singelmamman sa...

Vi ger inga julklappar mellan oss vuxna. Jag ger bara till mina barn och mina syskonbarn. För övrigt är jag också lugn till det blir bråttom. Jag försöker ibland planera men det skiter sig alltid.

Fru Gårman sa...

Ni köper alltså en klapp var och sen delas e ut hipp som mellan alla vuxna? Smart grej i så fall.

Mina dagar sa...

Åh, så smart! Börjar redan stressa upp mig för dessa julklappsköp:(
Tror jag ska prata med de mina och införa nått liknande,tänk så lätt det blir då helt plötsligt!
Njut av lördagen!
Varma kramar

Fru Venus sa...

Smart, och någonting rött är ju inget bekymmer ;-)

Knasterfaster sa...

Fru Gårman: Varje paket får ett nummer och så får man dra en lott. Det gör inget om man råkar få det man själv har gett. Hittills har det inte hänt.

nillas liv på pinnen sa...

Alltså mig slipper du inte!
Du vill väl fortfarande sjunga i Toner? Hoppas jag.

Knasterfaster sa...

Nilla: Sjunga eller mima. Det ska vi göra. :)