tisdag 9 november 2010

Om du fick bestämma en hel dag vad du skulle göra...

Jag har plockat ut en fråga ur Knasterfasters skafferi (skafferiet finns i högerspalten):
"Om du fick bestämma en hel dag vad du skulle göra, och hade obegränsat med pengar, vad skulle du göra den dagen" Det är Singelmamman som har frågat. 


Då skulle jag ta sovmorgon och äta en långfrukost. Kan man ringa ett hotell och be dem leverera frukost? Sedan skulle jag ta en taxi till banken och sätta in 10 miljoner på mitt eget konto (det som jag inte delar med sambon). På banken bokar jag en tid då jag ska komma tillbaka och placera mina pengar på lämpligaste sätt. Barnfonden skulle få en ganska stor insättning. (Jag har ett fadderbarn i Indien). Efter banken skulle jag åka till en köksfabrikant och peka ut ett kök som jag vill ha och be att få det levererat och monterat så snart som möjligt. På kvällen skulle jag bjuda hela familjen på middag på Pizza hut. 

6 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Låter som en alldeles ljuvlig dag. :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Perfekt dag, låter det som. Tänk, va.....!!!
Kram

Rut-Knut-Tjut sa...

Åh, en perfektdag skulle det bli. Hoppas du får så en dag.

nillas liv på pinnen sa...

Låter som en smart grej det där med att sätta in tio miljoner på ett eget konto. Det hade nog inte jag kommit på.

Madlar sa...

Bara en dag? Oj, hur ska jag hinna köpa lägenhter till döttrarna, boka hantverkare o material till köket, byta bil o skriva på avskedsansökan. Låter som ett väldigt snärjigt dygn.

Knasterfaster sa...

Alexandra: Det blir en dag i mitt tempo.
Snäckskalsdalen: Tänk om...!!!!
RTK: Det hoppas jag med.
Nilla: Där räknade jag ut det väldigt smart tycker jag själv.
Madlar: Gör som jag sätt in pengarna på ett konto så kan du sedan i lugn och ro göra allt du vill göra. Fiffigt vá?