lördag 27 november 2010

Brons!!!

Minsta fick bronsmedalj!!! Jag har pratat med honom i telefon och han är så nöjd och glad. Han vann 6 matcher.  
De har inte kommit hem ännu. Jag tror de är och äter pasta.

Jag har satt upp en stjärna och en ljusstake.

Mellan kom iväg till bussen i god tid. Han skulle ha något rött, svart eller vitt på sig på konserten. Igår köpte Sambon och jag en röd pikétröja och en svart tröja åt honom. (Han repeterade igår och var inte hemma förrän 18.30). Jag frågade honom vilken av tröjorna, den röda eller svarta som han vill ha idag. Han svarade: Har jag ingen vit?! Det låtsades jag inte höra. Han satt på sig den svarta och la den röda i en kasse som han tog med sig.

Ikväll kommer jag hem sent. Imorgon ska jag åka till Stockholm och titta på de här lergubbarna. 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vill också se terrakottaarmén!! Men långt dit ju. Ha en skön helg och trevlig upplevelse bland lergubbarna.
/Småländskan

Fru Venus sa...

Grattis till minsta!! :-) Vad kul för honom, hoppas han kommer ihåg det nästa gång han trilskas på morgonen ;-)

Shamrock sa...

Grattis till bronset. Har hört flera som blivit lite besvikna på terrakottaarmén då det knappt är ett 10-tal gubbar. Men vet man det innan så är det nog ingen fara

Mina dagar sa...

Åh,hälsa och gratta!
Hoppas ni får en mysig dag i huvudstaden!!
En första advent kram till dig från mig:)

Singelmamman sa...

Bra jobbat av dig som fick iväg honom. Ibland får man lov att både hota och muta. När man vet att det är för hans bästa. Och grattis till hans brons! Välkommen upp till terrakottagubbarna och jag gillade dem.

Realisten sa...

Hurra till Minsta!

Malla sa...

Men vad roligt, grattis till minsta :D

Tantaluran sa...

Ha det så skönt i stora staden då!

Lysande ögonblick! sa...

Huuuuurra hurra hurra hurra till minsta!