lördag 13 november 2010

B*** i ansiktet och över hela magen

Det var idag och inte igår som Mellan skulle på Halloween-fest. Det var tur att det inte var i förrgår. När det gäller Mellan så är det inget som förvånar. Mellan klädde ut sig till dr Dolk från skräcksjukhuset Hackåspett. Han ville se blodig ut och det fixade jag. Jag stänkte blåbärssylt på honom. Mellan och jag tyckte att det såg ut som levrat blod men Sambon sa att det bara såg ut som blåbärssylt.... Han har ingen fantasi alls. Attans att jag glömde ta kort på honom när vi var klara. Han såg riktigt ryslig ut.  Hoppas någon annan på festen tar kort och lägger ut på FB så kan jag sno ett där sedan.

Nu borde jag börja med maten. Vad tycker ni? Visst är det nästan alltid jag som lagar mat hos oss? Nu kommer Sambon tycka att han är den som oftast skjutsar på barnen hit och dit. Det kan väl hända. Jag har ju inget körkort. Precis nu börjas det tjatas om mat här i huset. Borde vi inte äta nu? säger Sambon. Jo, säger jag. När ska vi äta? säger Minsta. Snart säger jag.

7 kommentarer:

Shamrock sa...

Hoppas att du får tag i en bild. Jag var oxå lite grinig över arbetsfördelningen hemma hos oss idag. Har faktiskt varit lite grinig hela dagen - PMS kanske?

Singelmamman sa...

Här lagade yngsta en jättegod köttfärspaj så jag är både mätt och nöjd.

Renée sa...

Snart är nog det bästa ordet som finns...

Knasterfaster sa...

Shamrock: Jag har inte mens längre så jag kan inte skylla på PMS. Sambon ville ha chiliconcarne så jag slog upp recepet i kokboken åt honom och sedan skalade jag och hackade lök + dukade.
Singelmamman: Nu är jag också mätt och nöjd.
Renée: Snart och strax är bra ord. Om en liten stund kan man också säga.

nillas liv på pinnen sa...

Alla som läser den här bloggen vet att det är du som lagar maten i er familj. Sen är det juinte ditt fel att du inte har körkort.

Knasterfaster sa...

Nilla: Nej, eller hur?! Tänk så mycket pengar jag spara åt oss också genom att inte ha körkort. Om jag hade haft det så hade vi alldeles säkert haft två bilar och då hade jag haft en väldigt dyr och trafiksäker bil och tänk vad det hade kostat. Då hade jag tagit bilen och åkt och shoppat titt som tätt och då hade det också gått åt en massa pengar och inte hade jag varit hemma och lagat mat heller. Visst är det så?

Knasterfaster sa...

sparar - glömde r:et.