lördag 13 november 2010

Ledig tid

Jag ska snart ha semester!!! Min allra sista semesterdag för i år ska förbrukas. Sambon och jag ska bo på hotell. Det ska bli så härligt! Bilresan är lång, hela 497 km. Vi funderade på att ta tåget men det blev för dyrt. Jag har inget körkort så Sambon får köra hela vägen. Det ser han inte fram emot. Jag ska göra mitt bästa för att underhålla honom under resan.

Idag har jag gjort en massa utan att få något vettigt gjort. Bl.a har jag varit med Sambon till optikern och hjälpt honom bestämma vilka bågar och glas som han ska ha. Vi tog inte de dyraste glasen för 7000 kronor för optikern tror att Sambon kommer att behöva byta glas redan om ett år igen. Hos optikerna fick man just nu sin egen ålder i rabatt på alla bågar. När opikerna frågade sambon hur gammal han är så var jag snabb och sa 92 men han trodde inte på mig.  Sambon var dum och sa sin rätta ålder. Han fick bågarna för 700 kronor.

Det har inte kommit någon liten bebis ännu. Enligt säker källa (mormor) så lär det dröja ett tag till.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Synd att jag är så ung *blink blink* annars skulle jag komma över och köpa ett par nya bågar jag med, ser ut(?) att behöva nya linser... Jag har en Baby born docka kvar, sparar den till dig ;-) Kvällskram!

Shamrock sa...

Be optikern om receptet så kan ni beställa billiga glasögon och bågar på Favoptic. Det är ofta mer än halva priset

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Ja, du hade ju bara fått 22% rabatt, eller hur? Jag kanske tar Flisan och lilla M med mig och hämtar dockan hos dig nästa sommar.
Shamrock: Mina bågar är från Lensway (tror jag) och kostade bara 250 kronor med glas och allt!!!

Malla sa...

Men vart for ni? Jag hänger inte med? Kommer ni hit? Fast det är lite längre än 50 mil..

Knasterfaster sa...

Malla: Nej vi far åt andra hållet. Vi har inte åkt ännu.