torsdag 4 november 2010

Imorgon

Minsta med Lilla V och två valpar. 
fyller min allra bästa arbetskamrat 50 år. Vet ni varför hon är bäst? För hon är aldrig på jobbet! Hon jobbade i somras men då hade jag semester så vi träffades inte. Jag har varit och köpt ett paket till henne för att visa min uppskattning för att hon är så bra på att hålla sig borta. Hon har sammanlagt fyra olika arbetsplatser inom landstinget och därför hinner hon inte vara så mycket där jag är. Vi har varit arbetskamrater i 8 år. De första åren delade vi arbetsrum. Då delade hon även barn med en väninna till mig. Ja, alltså hon tog över exet från min väninna och exet och väninnan hade två barn tillsammans. Det förhållandet är slut. Nu lever hon tillsammans med två boxrar.

19 kommentarer:

Singelmamman sa...

Hahaha! Det var nog det bästa och roligaste jag läst på länge!

Shamrock sa...

Håller med Singelmamman :)

Pinglan sa...

Ha ha.. Bra jobbarkompis. Vet du hur hon ser ut nu då?

Chrissan sa...

Låter komplicerat.
Men kul!

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha! Jag kan se henne framför mig.
Jag har också några arbetskompisar som skulle bli betydligt bättre såna om de höll sig borta från jobbet. Chefer också.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Kul att du tyckte det var roligt! :D
Shamrock: Jag hade inte en tanke på att vara rolig när jag skrev det. Det är bättre att roa än att oroa.
Melinda: Jag hälsade på hemma hos henne i somras. Hon hade hundvalpar då så jag var bara tvungen att åka hem till henne för att träffa dem.
Chrissan: Det är inte så komplicerat som det låter. Hon är tjänstledig och har en vikarie hos oss.
Nilla: Hur ser hon ut när du ser henne framför dig? Jag menade inte att vara ironisera över min arbetskamrat. Kunde det tolkas så?

Maj Korner sa...

Men? Hur ska hon få paketet då?

Knasterfaster sa...

Maj: Ha ha ha. Jag har skickat det till henne på posten förstås!

Anonym sa...

Andra försöket att kommentera.
Fattar hon, din bästa arb.kamrat att du ironiserar, att du uppskattar henne frånvaro? Ne, jag tror inte det! Men varför ska du över huvudtaget handla och överlämna ett paket till henne?
/Småländskan

Madlar sa...

Hahahaa, mest nyfiken på vad du köpte till denna goda arbetskamrat?

Knasterfaster sa...

Småländskan: Jag är ganska säker på att hon förstår att jag ironiserar för hon är en väldigt klok kvinna. Jag handlar och ger henne paket för att jag uppskattar henne som person.
Madlar: Jag köpte något värmande. Hon vet om min blogg så jag skriver inte vad ifall hon råkar vara här och läsa.

Anonym sa...

Aha, Knaster, då missuppfattade jag din text. Blir glad att jag gjorde det!
Trevlig helg önskar
Småländskan

Fru Venus sa...

*asg* Du är dig lik raring :-) Åh vad jag vill träffa dig snart igen! Kram

Knasterfaster sa...

Småländskan: Så bra att du blev glad! Jag önskar dig en trevlig helg också.
Fru Venus: :)

Mika sa...

Jag vet inte varför jag ler åt ditt inlägg... det är så härligt spontant! ...jag vet inte om du verkligen gillar henne eller om du inte alls tycker om henne... jag gillar inlägget i alla fall!

Kram
Mika

Knasterfaster sa...

Mika: Jag gillar henne! Hon är en fantastisk person. Det skulle vara väldigt trevligt på jobbet om hon var där lite mer. Jag saknar henne där. :)

Malla sa...

Haha :) Hoppas hon blir glad över presenten!

Snäckskalsdalen. sa...

Det var en kul anekdot ur verkliga livet! Hoppas hon är lycklig med sin två boxrar!
KRam

Knasterfaster sa...

Malla: Hon blev glad över presenten! Hon fick ett par gosiga vantar och en brevpress.
Snäckskalsdalen: Hon verkar vara lycklig tillsammans med sina boxrar! Kram