söndag 21 november 2010

Omväg rekommenderas inte

Hon var rolig den där damen som vi hade med oss på resan. Hon som satt och snackade inne i GPS:en alltså. Vi hade lite samma attityd till bilkörning hon och jag. Jag gillade särskilt hennes "Omväg rekommenderas inte". Jag brukar inte heller rekommendera omvägar. Hennes betoning på "Observera" när Sambon körde aningens för fort  tyckte jag också om. Jag brukar säga "stod det inte 50 nyss" men hennes "observera" låter mycket coolare. Det gick inte att lita på henne till 100% men det kom inga bussar eller polisbilar när vi körde mot enkelriktat(?) i bussfilen så det gjorde inte så mycket. Det var tur att det var hon och inte jag som ledde ut oss på de dåligheterna. Sambon tyckte att hon var rolig och skrattade åt hennes egenheter. Hrmf. Ja, ja de har väl sin smekmånad de där två. Snart får jag nog fånga upp henne när hon är på väg ut genom fönstret.

Nu har vi kommit hem igen ifrån Malmö. Det var första gången jag var där på riktigt. Jag var där i somras också men då tog vi tåget över till Köpenhamn så det räknas inte som en riktig gång. Jag kan tänka mig att åka dit igen.

8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Min gps sa också "Observera" väldigt ofta till mig. Drog liksom på o som ooobservera. Jag var förtjust i tanten hela det året hon var hos mig...

Fru Venus sa...

Mannen fick välja mellan mig och sin första GPS. Jag fixade inte hennes: "Gör en U sväng, gör en laglig U sväng". Då valde han mig, men nu har sin tredje, i telefonen, och där har han valt en man som pratar finska, tror att jag gillar det bättre!? Skönt att ni är hemma :-)

Tantaluran sa...

Jag blir bara stressad av GPS:er. Memorerar gärna vägen INNAN jag ger mig iväg.

Anonym sa...

Försöker med min kommentar för andra gången nu.
Detta påminner mig om första gången jag träffade en GPS. Vi var på "studieresa" i USA, hade hyrt en minibuss och vår svenska chaufför hade stenkoll på vart vi skulle.. NOT! Han tryckte på den där manicken och plötsligt sa nån där inne i instrumentbrädan "töörn left... next tööööörn raaajt..." Konstigt språk de har där i Amerikat, tyckte vi, som tog fram en helt vanlig papperskarta.. så kom vi till rätt adress!
/Småländskan

Lysande ögonblick! sa...

Hahaha. Ja, de har nog en smekmånad. :-)

Jag skulle vilja åka till Malmö. I sommar kanske.

Ha en fin vecka kära du!

Knasterfaster sa...

Singel: Just så säger hon ooobserveera. Hahaha.
Fru Venus: Om Sambon fortsätter att tycka att hon är charmig fastän hon säger fel så kommer jag nog att tycka rätt illa om henne.
Tantaluran: Det var faktiskt riktigt skönt och avstressande att ha henne med.
Småländskan: Sambon envisades med att använda GPS:en även när vi gick på stan. En trevlig malmöit förklarde för mig hur vi skulle gå för att komma till centrum men Sambon litade mer på sin manick så vi gick och gick.
Alexandra: Hahaha. Sambon ter sig nyförälskad.
Det är väldigt fint i Malmö så åk dit.
Jag önskar dig en fin vecka också.

Shamrock sa...

Vår GPS sa plötsligt "sväng vänster". Jag var på en raksträcka på motorvägen. Kompisen och jag tittade på varandra sen plockade vi fram kartboken

Knasterfaster sa...

Shamrock: De verkar faktiskt vara lite opålitliga de där.